Besök i tehandeln.

När jag handlade igår hittade jag inte riktigt något te att köpa. Jag funderade ett tag på persika/mango då jag älskar den tesorten men ville testa något nytt. Så jag bestämde mig för att ta en sväng förbi Kahls Te och Kaffehandel idag.

Jag kände mig riktigt jobbig då jag inte kunde bestämma mig och fick ett 20-tal tesorter föreslagna för mig. Då jag älskar svart te så var det där vi kikade mest men sedan såg jag att det fanns persikosmak bland den gröna sorten, dock luktade den inte alls så tilltalande.
Det fanns tillslut några tesorter som jag gillade en av dem var en stort som heter Eskilstuna någonting, minns tyvärr inte det fullständiga namnet men den luktade riktigt gott dock mest av earl grey och jag var ute efter ett frukte.

Tillslut bestämde jag mig för, helt otippat, ett grönt te med smak av blåbär, hallon. Ska provsmaka det nu till min fredagsmysfika som består av te, grape, dadlar och kiwi.
Jag älskar verkligen te, så då vet ni vad ni ska locka mig med!

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Mysigt! Jag har precis börjat dricka te igen, det har varit gott nu när jag är förkyld men varm choklad kommer alltid vara min grej :)

2011-09-23 @ 23:57:59
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Är också en te-tant;) (Fast jag älskar även kaffe.

Låter som en spännande smak!

2011-09-24 @ 09:04:07
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha jag brukar ta vanliga Liptons skogsbärsmak ^^ Här gör man det inte besvärligt för sig, fast det är sant det är spännande att testa nytt, te är riktigt gott och eftersom jag inte är en kaffemänniska så är det ju väldigt smaskigt att byta smak lite nu och då!



Du kanske kan göra eget te :)?



En ny maträtt till dig:



Gillar man fisk eller korv och taccos är detta nått för dig!



Jag har det inte på recept men jag lagar aldrig efter recept utan smakar av och är lite finurlig istället.



Men korvtaccos nu då: Då har du falukorv och skivar i bitar som du lägger i en form. Du här i massor av grädde som ska bli såsen kring korven. Hä i någon ingrediens (creme fraiche kanske) som gör såsen tjock, jag kan ta lite mjöl ibland.

Hä i taccokrydda (där får du smaka av hur "stark" du vill ha den) Tillsätt med salt och kanske lite annan taccosmak.

Ovanpå allt lägger du taccochips samt ost! In i ugnen! Servera med sallad och potatis (nått du gillar)



Det där var nog det sämsta receptet du läst haha men jag kan det inte i huvudet jag bara gör nått. Det är suuupergott.

Istället för korv kan du ha fisk! Typ torsk.

2011-09-24 @ 14:04:13
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Haha asså det låter inte gott men jag lovar dig, det är supermumsigt! De brukar göra det på dagis och ALLA älskar det, hua trodde inte man kunde blanda tacco och korv, jag gillar inte ens korv, men gott var det!



Haha nja det känns så drygt att lägga ut bilder på sig själv och jag är långt ifrån en dryg människa:D



Hmm detta med sadlar, jisses, blir inte klok, har du nån erfarenhet kring bomlösa sadlar? Kikade på nätet på en star trekk som en tipsade mig om, den såg ju inte så obekväm ut faktiskt.. men hu är det med bomlöst, är det verkligen bra? O hur väljer man en passande bomlös till sin häst?

2011-09-24 @ 14:39:24
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0