Inspirerad!

Min dag har varit fantastisk bra (förutom en olyckshändelse som jag berättar om senare), gårdagen var riktigt bra den med. Kvällen bjöd på pubrunda med de olika linjeföreningarna, jag hade riktigt roligt. Gick hem runt tio då jag var trött och så kunde jag inte prata mer då jag skrek för mycket! Kvällen blev riktigt lyckad och imorgon stundar pubquiz.

Kreativa verktyg stod idag på schemat, vi började med att brain-stoma lite ang en friggebod på 15 kvadrat som vi ska göra en modell på. Det ska bli roligt tycker jag, har några idéer men har inte riktigt bestämt mig ännu.
Sedan blev vi uppdelade i två grupper och fick i uppgift att möblera om i klassrummet med hjälp av två ledord. Min grupp fick orden harmonisk diagonal. En praktisk och rolig uppgift, jag kände mig verkligen hemma. Gruppen var lite oense i början men efter ett tag blev vi nöjda.


Andra gruppen fick orden disharmonisk oval, har ingen bild på det, de valde i alla fall ställa stolarna på insidan av ovalen så att man satt med ansiktet ut mot väggen. Öppningen var även satt längst ner i klassrummet och endast en väg dit fanns. Gardinerna hade de satt lite haft kaotiskt och man kände verkligen att där inte fanns någon harmoni. Jag tycker att de hade lyckats riktigt bra, svårt att förklara så här bara så att ni ska förstå.

Efter lunch fick vi en presentation från var och en av lärarna som vi kommer att möta inom rumslig gestaltning. Det var väldigt intressant och jag blev så inspirerad. Hela jag bara bubblade av lycka och magkänsla sa att jag verkligen har valt rätt. Allt känns så bra och jag är så ivrig på att få börja lära mig mer.
Dock har jag fått höra från felar håll att utbildningen inte leder till jobb, men som min lärare sa idag, så ska man våga följa sin passion. Man kan ju alltid bygga på med andra kunskaper sedan.
Fast jag tror att jag kommer ha en rätt stor chans att klara mig bra, jag känner det på mig. Inredning är det jag vill, det jag brinner för och jag ska lyckas, jag ska bara det! Jag är otroligt envis och detta ska minsann gå vägen!
Jag är helt upprymd av all glädje och lycka jag känner just nu.

Just det, min olyckshändelse också. Jag hade te i min thermosmugg idag som jag drack under lektionen men jag råkade glömma att det var varmt så jag brände hela tungspetsen rätt rejält. Kan knappt äta och det gör riktigt ont. Har aldrig haft så här ont innan, vet inte vad jag ska göra åt det. Någon som har något förslag?

Kommentarer
Postat av: Elina

Vad kul att du känner att du har valt rätt! Du har ju rätt inställning och det är då man lyckas!



Tråkigt att du bränt dig, det enda förslaget jag har är att dricka kallt vatten. Hoppas det blir bättre snart!



SV: En omstart hade inte varit helt fel faktiskt. Det ska jag göra, får hoppas att jag kommer in på utbildningen också.



Hon är så himla fin, min lilla B. Jag hoppas också att jag hittar en ägare till henne som kan plocka fram hennes kapacitet.



Tack för receptet, den ska jag baka någon dag! :)



Tusen tack för de fina kommentarerna! Jag hoppas att allting vänder snart. Börjar bli ganska less på all otur nu.

2011-09-08 @ 23:01:38
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

men ååååh vad kul gumman :D <3

2011-09-09 @ 08:32:41
URL: http://dressyrnatalie.blogg.se/
Postat av: Granaryttarna

SV: Ja, den är verkligen bekväm :D

2011-09-09 @ 08:47:36
URL: http://granaryttarna.blogg.se/
Postat av: Cia

Jag och Rák hejjar på dej :D

2011-09-09 @ 09:47:16
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Frida

Vad roligt att det verkar gå bra nu :) Vi åker i kväll, runt 18-19 kanske, ska du med? :)

2011-09-09 @ 11:22:32
URL: http://fridabennerman.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Tack :)



Vi åker upp igen sista helgen i september för då fyller mamma år så säg till om du vill med då istället :)



Det kommer jag ha :)

2011-09-09 @ 13:24:36
URL: http://fridabennerman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ajajaj, de gör verkligen helvetiskt ont att bränna tungan :/ Hoppas det börjar kännas bättre snart.



Vad roligt att höra att du känner dig nöjd med ditt val! Man ska absolut gå på magkänsla och våga följa sina drömmar. Visst kan det hända att det inte blir som man tänkt sig i slutändan, men hellre det än att man gått och varit tveksam och olycklig hela tiden medan man gjort något annat. Det låter som en väldigt intressant utbildning, jag är också en inredningsnörd även om jag inte tänkt jobba som det så förstår jag din passion till fullo :)



SV: Åh, men tack så mycket! Jag blir ju alldeles mallig när jag får sådant beröm!



Ja, man tycker det, men frågan är om hon någonsin lär sig av sina misstag, hon är väldigt bra på att göra om dem :p



Nästa egenhet avslöjas inom kort :)



Ja, jag åker alltid tåg till och från stallet, tåget tar ca 15 minuter och så är det ungefär 10 minuters promenad till stallet. Det är lite besvärligt på vintern när de inte har plogat grusvägen men det går.



Om vi ses någon gång får du bjuda på det ;)

2011-09-09 @ 14:26:31
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: evelina

åh fy med tungan, hoppas det är bättre idag! tyvärr vet jag inget tips.. men is kan lindra! annars får man vänta tills det går över, det gör det snart :)

2011-09-09 @ 14:27:35
Postat av: Sanna

Åh så härligt att höra att det känns bra och rätt!!! Jag blev glad av att läsa det här blogginlägget!

2011-09-09 @ 21:49:16
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0