Mejl från Island

För ett tag sedan så mejlade jag till gården där Rák föddes i hopp om att kanske, kanske få någon liten ledtråd om hur hon var som föl (kanske någon bild) och vad gården heter som hon flyttade till sen i Danmark.
Men tyvärr, de hade ingen information alls om det, väldigt tråkigt! Fast jag var nästan lite förberedd på detta, men jag ville ändå prova. Jag förstår ju att de föder upp en hel del så de kan ju inte komma ihåg och dokumentera alla hästar. Undrar om jag någonsin kommer att få veta om Ráks bakgrund. Jag hade så gärna velat se henne som föl!

Idag har förresten Rák fått löshoppa vilken hon tyckte var roligt. Jag hade själv tänkt ha löshoppat henne innan hon flyttade men paddocken var då översvämmad!


Kommentarer
Postat av: Karin

Min första häst (som nu är såld) var oxå från Island. Försökte oxå maila och ta reda på mer om hur han var innan han flyttade från Island. Ändå hade jag kontakt med någon som hade hjälpt till vid frakten till Island... men ändå, fick ingen info om tidigare "liv" eller fölbilder. Jättetrist att det är svårt att få tag på, men många hästbönder har väl så mycket hästar så hästarna blir väl knappt individer. Hos oss blir dom mer till en egen individ o person. Det gillas! :D

2011-09-22 @ 19:03:46
URL: http://nupur.blogg.se/
Postat av: Evelina

Synd om att de inte visste något om henne :-( Åh så söt hon är, kul att hon gillade det!

2011-09-22 @ 20:13:52
Postat av: Frida

Tråkigt att dom inte visste :( Skulle gärna se Guffi som föl också och vad han varit med om, men det får jag nog aldrig göra.



Svar: Man blir så glad! :) Ja, dom är verkligen så.

2011-09-23 @ 09:13:48
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det här har jag också funderat på, jag skulle gärna vilja se hur Rósa såg ut som liten krabat, men jag tror inte det finns mycket att hämta där heller :/

2011-09-25 @ 18:31:40
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0