Mysfredag!

Tycker att min fredag har varit riktigt mysig. Min dag började med att jag träffade min studiegrupp klockan 10 vid biblioteket, jag var kvar till lunch. Vi jobbade tillsammans med våra uppgifter och hjälpte varandra om det var något vi inte förstod. Vid lunch gick jag hem och åt. Sedan cyklade jag iväg till Coop för att handla lite.
Väl hemma igen var det dags att ta tag i städningen, det är rätt kul att städa när man väl kommer igång. Ett nystädat hem i verkligen mysigt, nya lakan har jag också, det finns inget bättre!
Vid fem tog jag en liten paus för att fylla på lite energi i form av mackor och varm choklad.
Sedan påbörjade jag köksstöket, jag bakade banankladdkaka. Fick tips av E att om jag hade övermogna bananer kunde jag ha med dem i kladdkaka. Jag ska strax provsmaka den och jag kan meddela att den luktar väldigt gott i alla fall!
Efter baket var det dags att göra middag, rödbetspaj och det blev faktiskt ungefär lika god som mammas! Det roliga är att de där hemma åt samma mat så igår bestämde vi för att vi skulle äta middag tillsammans (över skype) vilket var väldigt mysigt. Skype är verkligen guldvärt när man har familjen långt borta. Det är nog det som gör att jag inte saknar dem allt för mycket, vi pratar och ser varandra varje dag!
Nu blir det lite fredagsmys till Doobidoo med te, kiwi och banankladdkakan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Åh, skulle du vilja de?

Hade jag blivigt så ooooootroligt glad över=D



Du kanske kan adda mig på min msn: [email protected] eller maila mig: [email protected]



Kramar! =)

2011-09-16 @ 21:49:52
Postat av: Mikaela

Sv; Vi designar fabriker. Inte jätte långt tre timmar med bil enkel väg.

Ja jag hoppas verkligen att jag får till att lämna honom på träning tidsmässigt och ekonomiskt. Har precis börjat jobba och innan dess pluggade jag, så det är en sån där härlig glapperiod;)

Sen är det ju inte spikat än, men vore riktigt kul att komma igång!



Vad är det du läser?

2011-09-16 @ 21:50:59
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hur blev kakan?

2011-09-16 @ 22:10:05
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Vilket sammanträffande! Aha, ja att dom är gjorda av bambu har jag förstått men inte vad det är som gör dom så bra :)

2011-09-16 @ 22:56:24
URL: http://fridabennerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0