Veckans tips #19

Då ska jag försöka köra igång igen med veckans tips.
Denna vecka tänkte jag tipsa om att man inte ska slänga sin tub med handkräm eller vad det nu kan tänkas vara i! Detta gäller i stor sett alla tuber, kanske inte tandkräm kan bli lite kladdigt och krångligt.
Det är i alla fall så här att när man tror att det är helt slut i tuben så finns det faktiskt massor kvar! Klipp då upp tuben och gräv ut det sista med handen eller en spatel du kan köpa på kicks eller liknande. Det brukar finnas en hel del kvar som kan vara värt att ta reda på, speciellt student.
Sedan vill jag även tipsa er som har stora pumptuber att öppna upp den när ni inte får ut mer, dra ut pumpen och så kommer bi märka att där finns ett plastlock som åker ner allt eftersom innehållet tar slut. Under detta plastlock finns det fortfarande en hel del hudkräm (eller vad det nu är i) kvar. Dumt att slänga bort!




Kommentarer
Postat av: Frida

Svar: Jag trodde han skulle vara lite stirriga eftersom det var 3 unghästar med som for lite hit och dit, men han var lugn som en filbunke, han är duktig när man inte tror han ska vara det :)



Nej, det är ganska tråkigt faktiskt, men bra att kunna om man ska starta eget sen, så jag får tvinga mig själv att sitta inne när det är fint väder och man bara vill åka till hästen!

Ja, vi borde ju träffas någon gång nu när vi bor så nära, och jag finns ju som sagt om du får hästabstinens :)

2011-09-15 @ 10:35:24
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Finns det något jag hatar är det otympliga förpackningar! Jag är dock jäkligt lat så jag brukar sällan ta mig för att öppna upp dem för att få ur det sista men jag har en annan grej som är rätt bra, jag vet inte vad den heter men den består av två plastbitar som ligger mot varandra och hålls ihop av två gummigrejer. Man sätter den längst upp på tuben och drar ner den så den får med sig rester som man själv missat - jättepraktisk! :)

2011-09-15 @ 10:44:26
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0