Påhälsning idag igen

Ja, nu slog vi på stort. Blev en resa till stallet idag med!
Då Cia inte var hemma igår när jag var förbi passade jag på att åka idag med för att prata lite ang. Ráks utveckling, hur hennes träning ska fortsättas, vad jag upplevt när jag ridit samt så fick jag se Cia rida henne.
Det var väldigt nyttigt att stå och titta på, Rák har verkligen fått finare steg, är betydligt lugnar och lyssnar bättre. Dock är det ju fortfarande en del kvar att träna upp men det går framåt och Rom byggdes ju inte på en dag! Vilket tyvärr är något jag ofta glömmer... Det där med att skynda långsamt är inte riktigt min starka sida.

Jag hoppas att jag till sommaren kan få lite mer tid med Rák så vi kan få träna lite mer ihop och börja utvecklas igen. Jag behöver verkligen lära mig att slappna av på henne, inte helt lätt när man vet vad som KAN hända.. Dumma, dumma tankar!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hej!

Var gärna med i min fototävling och vinn en länkning i varje inlägg jag gör lördag/söndag!

http://gnistaiogat.blogg.se/2012/april/fototavling.html#comment

2012-04-09 @ 10:11:18
URL: http://gnistaiogat.blogg.se/
Postat av: Jossan

Skynda långsamt är verkligen svårt.. Vad är för fort och vad är för långsamt? Var bör man stanna upp? Haha.. Jag har samma "problem" jag :) Håller också på att försöka utbilda min unghäst fast min är nog inte lika ung som din tror ja ;) Vi är i tölt sättnings fas just nu :)

2012-04-09 @ 21:01:49
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh jag vill ju se film när hon rids :O!



Sv: Ja rekommenderar sensation sadeln, den är verkligen ett mirakel, men tänk vilka jäkla problem jag hade med alla sadlar åt Fifa, jag har aldrig varit med om en häst där alla glider fram, helt otroligt, trodde aldrig sensation skulle sitta bra men jävlar anamma vad den överraskade mig, jag har aldrig ridit så bra i en sadel och man känner ju 10 gånger mer när de lyfter ryggen och rör sig. Helt otroligt :)



Ja du får låna hem den i tre dagar, fast jag vet inte om det spelar nån roll för det tar ett tag innan den formar sig efter hästen och innan den är insutten, det tog ett tag för oss iaf.

2012-04-10 @ 19:00:32
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är lite likadan, man tänker så mycket "tänk om..." och låter tankarna springa iväg med en :/

2012-04-11 @ 13:18:22
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0