Doften av nybakat bröd

Nu kommer här äntligen en uppdatering!
Jag har känt mig lite nere några dagar nu så har inte orkat blogga. I tisdags åkte jag tillbaka till min lägenhet, det var inte helt lätt att lämna mamma. Nu precis efter begravningen inser jag mer än någonsin hur mycket ens nära och kära betyder och jag vill helst inte behöva vara ifrån dem. Jag vill kunna få njuta av varje dag med dem, livet är trots allt rätt skört.

Jaja, idag är jag ledig i alla fall så jag passar på att baka och tvätta. Jag bakade faktiskt en sats rågbullar igår redan och idag blev det franska frallor, de ser riktigt goda ut! Det bästa av allt är att de inte kostar alls mycket, jag räknade ut att varje sats på ca 18 bullar kostar runt 20 kr! Mycket bra!

Jag känner mig riktigt hurtig idag faktiskt, ska även ta och försöka skriva klart mina arbeten. De ska in på tisdag och på måndag ska jag på handledning så kan vara skönt att ha allt klart tills dess.
Sedan så är det superfint väder idag med, solen skiner och himlen är blå. Hade gärna tagit en promenad men har verkligen ingen lust själv. Får bli sedan när Andreas flyttat ner! Nu är det endast 2 dagar kvar!! Så jag har lite att stå i här hemma, på söndag blir det till att storstäda!

Förresten, måste bara berätta om när jag skulle hämta Rák i hagen i söndags, hon var så söt! Hon stod längst bort i hagen så jag började traska, när jag är halvvägs börjar hon springa lite mot mig sen bort från mig. När jag kommer närmare tar hon tre varv runt mig i super flott trav innan hon stannar så jag kan fånga. Som om hon ville visa hur fin hon blivit, söthästen min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0