Fy så jobbigt det känns

Känner att det blivit rätt mycket gnäll och tråkigheter på min blogg det senaste. Dock är det ju min blogg som handlar om mitt liv så ja, då blir det så här.

Är fortfarande rätt ledsen över det här med medryttarhästen, jag hade ju redan såna planer. Vi skulle börja från marken, lära känna varandra och ta det lugnt. Sen fokusera på traven då han har svårt för det och även öva på att vattenpölar inte alls är farliga. Jag såg verkligen fram emot det, får komma ut till ett stall och bara andas.
Ljuset i mörkret. Tråkigt nog var ju busstrafiken tvungen att släcka ljuset för mig.
Jag får försöka hitta på någon annan häst, dock verkade han så perfekt.

Sen går tiden, som jag nämnt tidigare, så otroligt långsamt. Att vara ledig 5 av 7 dagar är inte alltid positivt, hade gärna varit det lägre fram istället. Får väl vila upp mig inför nästa kurs då vi i stort sett kommer köra varje dag.
Jag försöker i alla fall underhålla mig själv så gått det går. Har nu fixat min byrå (den jag byggde) då trät nu helt plötsligt fått för sig att torka ordentligt så lådorna trillade ner. Har nu satt dit en extra träbit mellan vägg och skena i alla fall, lite småfix kvar men nu sitter lådorna kvar i alla fall. Sen ska jag fortsätta leta sommarjobb, skriva ett brev till mormor, kolla min skrivare (som krånglat en del, vad är det med mig och tekniska prylar?) och så ska här vikas tvätt med. Duschen ska hinnas med och även laga köttsoppa. Jag har visst att göra märker jag, bäst att sätta igång!

Kommentarer
Postat av: Cia

jag är gärna ledig! ska vi byta? :D

2012-01-16 @ 16:13:16
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Frida

Kom hit och hälsa på vettja! Emil är ju borta någon gång i veckan så då sitter jag också själv, bara att hälsa på när du känner för det :) I värsta fall kan vi alltid plugga tillsammans, jag har lite svårt att få saker gjort ibland :p

2012-01-16 @ 16:24:24
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Linda

Fan då vad trist :( Men jag har missat vad var det för häst? Försökt kollat igenom inläggen men jag verkar blind.



Suck, hoppas du finner en annan iaf så du får göra nått roligt ibland också

2012-01-16 @ 21:20:05
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Haha, ja. Fast det där var väldigt billiga saker, jag som är så snål köper inget i onödan.



Så sjuk är jag inte, bara en ordentlig förkylning, men jag känner ändå att jag inte orkade cykla till stallet när jag redan varit ute i 3 timmar och genomfört mitt jobb. Det kan väl inte kosta så mycket här emellan? Tror det går bussar tom via Kungsör :)

2012-01-16 @ 21:30:51
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nä men oj vad jag har missat här! Nu får jag sätta mig och läsa i kapp.

Vad tråkigt det är att stall alltid ligger så långt bort:(

2012-01-16 @ 23:00:10
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Din blogg, dina regler, så är det bara! Och jag tycker inte alls du gnäller mer än någon annan bloggare. Alla har vi ju våra dåliga perioder och jag tycker du har rätt att vara lite nere nu är medryttarplanerna gick i stöpet :/

2012-01-17 @ 12:23:43
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0