Nyårsmål

Visst är det ett bra ord? Lånar det från Karin som inte riktigt gillar ordet nyårslöfte och jag håller med henne! Mål låter klart mycket bättre än löfte, man slipper det stora tunga kravet.

Jag brukar egentligen aldrig ha några nyårslöften eller mål som nu låter bättre. Men i år har jag faktiskt kommit på några som jag ska försöka uppnå.


Börja träna, antingen simning eller gym då jag verkligen behöver stärka min rygg
Sitta mindre vid datorn, det är inte klokt vad en dator kan stjäla tid ifrån en. Nej jag måste verkligen försöka slita mig. Inte helt lätt då mycket av studierna behövs göras vid datorn.
Inte stressa upp mig i onödan, detta är något som jag är expert på. Förstora upp saker, blir riktigt stressad och dra förhastade slutsatser är vardag.  Dock har jag blivit klart lugnar och måste försöka hålla det.
Flytta ihop med min älskling, ytterst viktigt då jag vill ha någon att dela allt med och slippa vara själv hela tiden.
Hitta ett sommarjobb, ska sätta igång med detta redan nästa söndag. Hoppas på att hitta något riktigt bra som kanske kan leda till jobb i framtiden.
Göra saker jag tycker om, jag är rätt dålig på att ta mig i kragen och göra saker jag gillar. Blir lätt att jag sitter och överpluggar samt spenderar hela dagarna vid datorn. Dessa lömska datorer som håller kvar en!

Det känns ju inte helt omöjligt att klara dessa mål. Har ni några mål?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka bra mål!

Jag borde också sätta upp några, men jag är allt för lat :p

2012-01-06 @ 18:35:04
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0