Provridning!

Japp, nu ni ska ni äntligen få höra något roligt här på bloggen!

I förra veckan fick jag faktiskt ett mejl från en kvinna som söker medryttare till sin 22-åriga valack.
Annonsen hade jag mest kvar i fall något bra skulle dyka upp men hade inga direkt förhoppningar. Men så fick jag ett mejl och ja varför inte? Man kan ju alltid prova och se!

Så idag var jag och Andreas iväg för att jag skulle provrida, träffa ägaren och se stallet samt vart busshållplatsen ligger. Ja, hör och häpna det går en buss till stallet! Och den stannar hela 200 m från stallet, helt perfekt!

"Lillagubben" då? Jo han var riktigt trevlig! Väldigt rolig att rida. Pigg och glad, älskar att jobba. Känslig för sitsen och lätt att få stopp på. Väldigt trygg!
Det är inte bara han som får jobba när man rider honom vill jag lova. Jag fick allt ta i rejält och driva på samt ta rejäla halvhalter men vilken tölt! Riktigt go, stor och maffig tölt! Hela han är i och för sig maffig och runt 136 cm.
Lite skillnad från lilla Rák!

Vi kom överens om att prova en gång till, ägaren ville gärna se mig rida igen innan hon bestämmer sig. Vilket jag bara tycker är bra, det ska kännas bra för alla!

Nu är ju frågan om jag kommer ha tid. En gång i veckan skulle jag nog klara, men det känns som att jag skulle behövas mer än så. Ägaren rider honom mest som skogsmulle pga personliga skäl. Och Lillegubben gillar verkligen att jobba. Får se hur det blir, tror de sista två kursen kan bli rätt köriga..
Antigen får det kanske finnas en till medryttare eller så får jag hoppa om ägaren endast vill ha en medryttare. Det återstår att se!


Kommentarer
Postat av: Karin Damberg

Men nu måste jag kommentera lite. =)

Det är väl jättekul att du har hittat en häst att bli medryttare på. Om du "bara" kan rida en gång i veckan är väl det jättebra. Du kanske inte kan göra storverk på hästen direkt. Men en gång i veckan är ju allafall en gång i veckan. Om ägaren riden den i skogen resten av dagarna så får den ju allafall röra lite på sig då. De behöver ju vila ett par dagar på veckan med. Så om jag får säga ngt så tycker jag absolut att du ska testa. Det ser ut som den där pojken behöver dig. =) Dessutom är det ju grymt skönt att hålla igång ridningen när du inte har din häst hemma. Man lär sig alltid nya saker på andra hästar.



Den där hästen ser ut lite som en av våra hästar valacker. Han har nu tappat ca 100 kg och är som en helt ny häst! =)



Mvh

Karin

2012-03-16 @ 10:34:37
URL: http://lilldamberg.wordpress.com
Postat av: Jenny

Vad roligt att det dykt upp en ny potentiell medryttarhäst för dig, jag håller tummarna! Ibland måste man ut och rida för att orka med allt annat, så jag tror det vore bra för dig om du blev medryttare :)

2012-03-17 @ 11:48:10
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0