Solskenstur

Faktiskt så passade solen på att kika fram idag när vi skulle ut i skogen på vår andra tur. Även denna ritt var väldigt mysig och Brennir gör allt för att visa hur fin han är trots att konditionen inte är på topp men han kämpar! Han orkar dock inga längre sträckor men de fina lösgjorda tölten eller den flotta traven utan bryter av till något passblandat eller galopp. Men det är okej än så länge, vi håller fortfarande på att lära känna varandra och jag behöver få känna av lite hur mycket jag kan pressa honom. 
 
På vår tur idag stötte vi på en timmerbil mitt på vägen som höll på att lasta, det var dock inga som helst problem att rida förbi. När vi hade kommit om började han åla sig lite och gå supersakta och ville helst vända. Jag skulle då säga till honom att gå framåt och upptäckte att han är väldigt känslig för skänklarna. Vi flög iväg några meter, jag tappade stigbygeln men lyckades återfå balansen rätt snabbt och lugna ner honom. Bad om ursäkt och klappade. På vägen hem tappade jag stigbygeln en gång till när han hoppade till för något i galoppen men även denna gång gick det bra och jag lyckades återfå lugnet snabbt. 
 
Efter en lite lagom tur med en del tölt, trav och galopp, skrittade vi hem på långa tyglar och bara njöt av varandras sällskap och vädret.
 
 
Vi passade på att ta lite bilder med på den stilige herren med stort B. 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken man och pannlugg! Låter som en härlig tur i solen :)

Svar: Den är allt maffig ja :)
Barfotaängel

2014-05-08 @ 18:16:38
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Jenny

Så mysigt! Han verkar verkligen stencool. Vad är det för sadel han har? Den var riktigt snygg!

Svar: Det är en Hrimnir Pro. Snygg ja men något hård enligt mig. :P
Barfotaängel

2014-05-08 @ 18:21:33
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0