Tillbaka i sadeln

Hej,
 
Nu var det ett bra tag sedan det kom någon kontinuerlig uppdatering ifrån mig här. Det beror på att jag inte ridit speciellt mycket de senaste 2,5 åren. Som jag skrivit tidigare såldes Rák vid årsskiftet och inga planer har funnits på att skaffa någon ny häst förrän jag fått jobb.
 
Just nu befinner jag mig i mitt föräldrahem på landet igen, jag är sjukskriven pga olika privata skäl och som den naturälskande människa jag är valde jag att åka hem till landet och mina föräldrar. Då jag också vet att stallet och hästryggen är den enda plats där jag kan slappna av till 100% och inte tänka på något alls har jag sökt efter både medryttarehäst och foderhäst men också funderat på att köpa egen häst igen. Hästar är en riktigt bra medicin!
 
Efter många telefonsamtal och funderingar fram och tillbaka blev det så bra att Cia hade fått nys om att en valack i närheten av henne som gärna ville ha en ryttare att ha roligt med. Så jag ringde snabbt ägaren och vi pratade på ett bra tag och allt lät för bra för att vara sant. Igår var jag dit då jag inte kunde vänta en sekund för länge på att få träffa denna mysiga valack. 
 
Han är verkligen så bra som jag fick berättat för mig, provred honom igår i paddocken och det gick väldigt bra. Jag kände mig enormt trygg på honom och vi förstod varandra bra. Han är väldigt känslig för hjälperna och är väldigt lätt att rida. Jag fick tom beröm för att jag red lugnt och för att jag precis visste hur jag skulle göra och fann hans knappar snabbt. Jag lyckades även få fram hans finaste trav som inte synts på ett tag. Så ja, det kändes väldigt bra! Han är just nu lite otränad men det gör inte så mycket, vi kommer att bygga upp hans muskler igen och under tiden kommer vi ha väldigt roligt tillsammans. 
 
Så nu är han lite som min egna häst då ingen annan rider honom, jag hyr honom för en summa i månaden och så får jag rida honom hur mycket jag vill och göra i stort sett vad jag vill också. Det kunde knappast blivit bättre. Känns väldigt skönt att det gick så snabbt också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0