Påsklovet

Tillbaka igen efter ett långt påsklov, jag kan sammanfatta det kort med att det inte blev speciellt lyckat!

Fredag;
Började dagen med att städa hela mitt rum och jobbade lite på läxor så att jag skulle kunna ägna hela min tid till danne. Kunde inte vara så jättekoncetrerad den dagen men men det gick att få något gjort ändå. Klockan 20.30 åkte vi och hämtade danne i skene, redan när vi träffades visste jag att något inte stod rätt till. På kvällen var det mys framför let's dance och sedan Så som i himmelen med familjen :)  ( Danne skulle skriva blogg) Dagen avslutades med Lilla sjöljungfrun.

Lördag;
På lördagen vaknade vi ganska tidigt för vi skulle iväg och hämta hästarna, det blåste och var kallt men vi klarade de. När vi hade lämnat hästarna i hagen gick vi in och värmde oss och sen skulle vi ut igen och leta påskägg :) Det är inte alltid så lätt att hitta vad man letar efter:P  När vi kom in igen skulle vi äta påsklunch som mamma hade lagat. Det var ägg, lamm, potatis och lite annat smått och gott :D Efter det var det nog datorn som fick uppmärksamhet tror jag..

Söndag;
Dagen började lite vid datorn och vid tolv gav vi oss ut, jag skulle rida och Danne sprang jämte. Han fick för sig att försöka tävla mot eldur, men det gick inte speciellt bra, Eldur vann :P  Senare på eftermiddagen fick vi för oss att rida ut en sväng, det hade börjat blir mörkt men mysigt var det iaf! :)

Måndag;
Vaknade tidigt och eftersom Danne sov och inte gick att väcka så gick jag ut till hästarna och tränade dem. Det gick jättebra :) Båda var jätteduktiga. Sen satte jag mig vid datorn efter att fått upp Danne från sängen. Jag var tvungen att skriva klart en historia redovisning.  Sen var det lite nerladdning av låtar som gällde och konståkning på tv :)

På eftermiddagen bestämde vi oss för en lite härlig tur i snön, men när vi kom ut så började det snöa jättemycket. Vi såg nästa inget och hästarna blev helt vita. Efter en kort tur ute, gav vi hästarna mat och sedan skulle Danne vara jobbig och pötta ner mig i snön massa gånger:O På kvällen spelade vi kort, det var riktigt kul :DMen natten blev inte alls lika kul, jag märkte att det var något med Danne som inte stod rätt till. Det var inte kul att höra svaret. Jag fick veta allt, jag fattar inte hur han kunde?! Det blev juh inte bättre av att jag bara älskar honom mer och mer heller. Visste inte vad jag skulle ta mig till, jag fattade igenting just då. Men en sak viste jag och det är att jag hatar en idiot till person! Sen lyckades jag ändå somna på något sätt...


Tisdag;

Idag var vi hemma själva, det hände inget speciellt. Vi red lite och jag var allmänt förvirrad. Jag lagade mat men kunde inget äta, var illamående hela dagen. Vi kollade på Meet The Spartans, den filmen var ganska så kass faktiskt. Men var inte i rätt stämning för att se den heller.

  

Onsdag;

Inget speciellt idag heller. Nerladdning av film var det vi sysslade med.Sedan lagade jag mat och så kollade vi på The Pirates Of Caribbean 3.


Torsdag;

Vi åkte till Ge-kås för att shoppa, det var typ inget folk så det fick lätt att ta sig fram. Jag hittade en del saker som två klänningar, ett bett, lite cd-skivor och tuggumin :) Vid klockan ett hämtade mamma oss och så fick vi åka buss till Skene från Överlida, men när vi kom fram till Skene så hade såklart redan den andra bussen åkt så vi fick vänta en timma. Vi gick till hemmakväll undertiden och kollade på lite filmer och så.. När vi tillslut kom hem var vi ganska trötta.


Fredag;

Det hände inte speciellt mycket, fortfarande nerdladdningar och senare även en lite längre tur :) Det var skönt att få komma ut! På kvällen var det Let's Dance finalen :)


Lördag;

Vi fick gå upp tidigt för hästarna skulle lämnas tillbaka. Efter att ha ridit hem dem i regn skulle vi äta och sedan bar det iväg till Kinna där vi spelade Bowling för att fira pappa. Jag och Danne spelade på en bana och jag vann.. Igen :D Påvägen hem skulle vi handla lite och väl hemma bakade jag och Danne pizza till kvällsmat. Det blev jättegott, vi åt med levande ljus eftersom man över hela världen mellan 20-21 skulle släcka alla lampor för att spara el. Det var mysigt! Efter maten spelade hela familjen Familjegeni. När vi avbrutit spelet vi 22 för att det tog för lång tid gick jag och Danne upp till mitt rum och kollade på Alvin och gänget :D Det var en jättesöt film! :)


Söndag;

Vi bestämde att vi skulle gå upp tidigt men det gick inte så bra, mitt i natten fick jag flytta för att Danne snarkade för mycket och det gick inte att få honom att sluta. När jag vaknade på morgonen var klockan halv åtta men efter som vi skulle ställa fram klockan en timma gick jag upp och försökte väcka Danne. Efter att ha knuffat och pratat med honom en stund, med bara armviftningar som svar gick jag därifrån. Efterfrukosten gick jag upp och jobbade lite vid datorn och tillslut gick äntligen slöfocken upp. Han packade sina väskor, och sen passade jag på att städa. Efter maten vid 15.20 körde vi honom till Skene för att han skulle ta bussen till gbg och sen hem. Det var både en lättnad men ändå väldigt jobbigt!


 
Kortfattat kan man säga: "Varför skippade vi inte påsklovet i år?!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0