Långritt

Klockan kvart över nio vaknade jag i morse och gick ner och åt frukost, sen bar det ut till hästarna. jag hämta birger och gjorde honom redo för en lite längre tur idag. Vädret var perfekt, molningt, lite blåst och inte allt för mycket flugor. Vi tog vägen över kalhygget där det för övrigt redan är höst, löven är bruna och har sakta börjat ramla till marken. Briningur skötte sig extremt bra idag med tankte på att vi red förbi massa vägar som leder hem. Men han lyssnade perfekt på mig och det känns att vi lär känna varann mer och mer. Och den nya sadeln sitter alldeles perfekt på Birgers rygg och förhoppningsvis kommer jag få sålt den gamla. Vilken underbar sommar! Vi får se om vi får med Emanuel på en liten tur imorgon också. Skulle vara roligt om han ville ta lite bilder på oss.

 


Puss på Birnungur!

Nu ska jag ta och unna mig lite glass
med hemma gjord chokladsås!
Någon som vill njuta med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0