Träningsrunda med nära döden upplevelse

Idag som alla andra måndagar är jag ledig, så då passade jag på att åka till stallet för att rida. Och för att ta mig till stallet åker jag med min lilla moppe, och det gick fint den första biten jag klarade den hemska grusbacken. Ungefär på halva väger efter en lång kurva kommer en jättestor traktor som tar upp HELA vägen, den hade dubbla bakdäck och så körde den väldigt fort och där kommer lilla jag, som tur är hinner jag inte tänka och få panik så jag bromsar lite och kör åt sidan så mycket som de går. Traktorn susar förbi och jag är glad att jag överlevde vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända.

Väl i stallet tänker jag inte mer på de utan gå till hagen och hämtar min Birningur och Katla som Paula ska rida. Jag och hon red nämligen ut på en träningsrunda. Allt gick förvånandsvärt bra, Birningur blev mycket glad över att få busa runt lite i skogen. Det blev en tur med många händelser, Birger tyckte de va bättre att gå i skogen mitt inne bland alla träd, sen gled hela min sadel ner på sidan när jag försökte få ut honom på vägen igen, det måste varit en rolig syn för Paula fick sig ett gott skratt. På hemvägen så skulle stigbyglarna såklart också krångla, ena åkte nämligen av mitt i traven, men det gick också bra. 

Men nu hinner jag inte skriva mer om min händelser rika dag, jag ska snart in till Skene.

// Puss Alexandra:*

Kommentarer
Postat av: Malin:D

hey skulle bara svara på din kommentar. Jag tog upp det med honom förra helgen, att jag vill ha mer uppmärksamhet och så, han skulle tänka igenom allt sa han. Han har hört min lista på va som e viktigast för honom men jag vet inte vad han tycker. jag vill inte klaga för mkt på honom för känns som att han inte tål mer. så jag får vänta o se. du är inte heller värd att förlora <3

2008-10-02 @ 17:59:00
Postat av: Jennifer

Det där räknas nog inte som nära döden upplevelse :)

2008-11-12 @ 16:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0