Lite krasslig..

Vilket innebar att jag tyvärr fick ringa återbud på kvällens corepass som jag hade behövt vara med på känner jag... Men men det är bättre att jag är frisk till helgen då vi ska åka upp till kusinerna (om vädret tillåter). Vi får väl se imorgon om vi åker eller ej, men jag hoppas att vi kommer iväg!
Jag tror nästan jag är allergisk mot långa promenader, igår gick jag till stallet och idag är jag trött och hängig.. Förra veckan gick jag också till stallet och sen corepass på kvällen och då var jag hängig på torsdagen.. Jag kanske ska motionera mera!

Idag har jag försökt ta det lugnt så gott jag kunnat.. Då jag alltid kommer på saker att göra har jag svårt att bara vara. Jag sydde lite på mormors julklapp och sen bakade jag bröd! Denna gången blev det riktigt gott och fint! Jag har naturligtvis också varit ute och gosat med katterna!



Och äntligen har det börjat klarna i min sadelfråga! Jag har bestämt mig för att tacka nej till en Santa cruz hekla då jag tror att den är för rak för Rák. Jag ska istället försöka provsitta en Tekna i 16,5" och se om jag får plats i den, kanske till och med borde prova en 15,5", ju kortare sadel desto bättre! Jag ska ringa en återförsäljare imorgon och se om de fått hem någon än! Annars får det nog vänta till efter jul och nyår... Jag kollar i alla fall fortfarande runt om jag kan hitta något bättre, jag har hittat en annan som ser exakt likadan ut som min favorit sadel och med utbyttbara koppjärn så man kan få den vidare! Min favoritsadel som jag köpte på Hööks, Claridge House syntetsadel var för smal tyvärr.. Jag hoppas denna som jag hittat nu Daslö syntetsadel kan passa. jag har mejlat återförsäljare för att fråga lite men tror den kan bli för lång ändå..
I stallet håller jag också på att prva var enda sadel för att försöka hitta någon som kan passa! Jag hoppas på att kunna rida imorgon så jag kan fortsätta mig provande..


Daslö syntetsadel


Claridge House syntetsadel

Tekna syntetsadel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0