Åskväder!

Min dag började vid kvart i åtta då jag vaknade av att Emanuel skulle åka till skolan. Jag hade tänkt att somna om men det gick inte för att en envis geting hade flugit in i mitt rum och vägrade att låta mig sova så jag fick jaga ut den och sen var jag ändå uppe så jag gick ner för att äta frukost.
Sedan blev det en tur till stallet, jag och Rák red ut en sväng i skogen vilket gick bra toitts att vi var lite oense om vi skulle gå snabbt eller sakta, jag tyckte att vi hade gott om tid på oss så vi kunde gå sakta men det tyckte minsann inte Rák! Vi fick i alla fall lite travträning utförd.
I eftermiddags var det även tänkt att jag och mamma skulle åka till Kinna en sväng och se till stallet för att hämta min sadel men vi kom aldrig längre än ner för vår backe innan vi såg de stora svarta åskmolnen som vilade över Kinna. Vi vände då hem istället och en kort stund senare så vräkte regnet ner och åskan låg runt oss i ungefär 2 och en halv timma. Jag passade då under tiden på att göra bananglass som vi ska äta på studenten, skriva en redogörelse till skapande verksamhet och fixa till stigläderna jag köpt så att de kan fungera som sadelgjords stroppar istället. Mamma och emanuel fixade under tide det sista på min balklänning som nu ser riktigt bra ut! Det är bara fållen kvar längst ner som ska fixas.




Lösningen för att en kjol ska stå ut heter Elrör!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Nu får du nog snart ta och skriva något igen så man har något att läsa :) Älskar dig gumman, Puss

2010-05-25 @ 17:04:36
Postat av: jessica

Hej! Jag ääälskar den sadeln! så värt varenda krona. Jag har ju en andalusier med ganska svängd rygg. men jag tror att de ligger bra på d e flesta typer av hästar eftersom bommen kan värmas om och så.



jag har aldrig varit med om en så skön och bra sadel faktiskt. Och plus är att den är lättskött haha ;)

2010-06-09 @ 11:12:17
URL: http://jessicaekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0