Händelserik dag

Min dag började klockan halv nio då jag klev upp och åt frukost för att sedan åka till stallet och rida! Väl i stallet tog jag det lugnt, jag borstade igenom hela rák och gjorde henne fin (det är skönt med täcke ibland för då slipper man all torkad lera) sedan gjorde jag henne redo för lite träning i paddocken. Ridningen gick bra men det hade kunnat gå bättre, fast det kan inte alltid gå bra man har ju bra och dåliga dagar. Vi avslutade i alla fall träningspasset med en tur på ovanlbanan och lite underhållning från Henrik när han blev lite sur på crossen han hade köpt och den inte funkade. (fniss,fniss) Eftersom deras bil just nu är sönder och han försökte komma in till Skene för att köpa snus bland annat så hade han tänkt åka moppe vilket inte gick så bra. Jag gjorde då en insatts och sa att han kunde få låna min moppe men att jag inte hade så mycket bensin kvar. Som tur var hade han lite bensin hemma som han hälde i.
   Medan Henrik var iväg tog jag av Rák sadel och träns och hälde upp musli till henne i en box som hon skulle få mumsa på i väntan på att ge sig ut på en 3,5 timmars tur lite senare. När Henrik kom tillbaka igen hade han tankat min moppe vilket han inte hade behövt göra men jag blev ju inte ledsen för de.


När jag kom hem igen var det dags för lunch och efter de satte jag mig för att plugga lite matte och rita på min trädgård. När jag tröttnat på det fortsatte jag att pyssla med min sommarbok och gick sedan ut för att fota kaninerna och Sally. Nu har jag precis blivit klar med mitt sadelöverdrag och det blev ju rätt bra ändå(originellt om inget annat)

 
Före                                                                                   Efter




Rák broderat på sadelöverdrag (snyggare i verkligheten)





Kommentarer
Postat av: Malin

Alltså sötare kaniner får man leta efter! Såna små fluffbollar!

2010-05-10 @ 20:17:56
Postat av: Älskling

Eller som vissa andra skulle sagt.. flufflbollar ;)

2010-05-11 @ 13:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0