Snöskottning och brödbak

Idag är det en riktigt huslig dag! Jag och Emanuel har städat, skottat snö, borstat kaniner, tagit in ved, lekt med katter och nu bakar vi bröd! Jag vet dock inte riktigt hur brödet kommer bli, det verkade vara ett ganska krångligt recept såg jag nu! Degen håller på att jäsa nu, i tre timmar!! Sen ska man baka ut och sen ska de jäsa i en timme till! Och så ska man ha någon långpanna i ugnen med vatten i och brödet ovanpå, på en bakplåt.. Mycket krångligt! Hoppas det blir lika bra som på bilden trotts att vi inte hade allt hemma!
Här finns receptet om någon mer få lust att baka detta bröd http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/d/dinkelbroed/#
Det ska bli mycket spännande att smaka sen, jag återkommer med hur det blev!

Vad är egentligen poängen med att det ska snöa så att man måste skotta och sen ska det börja smälta? det är väl rätt onödigt?! Hoppas det ligger snö kvar imorgon så att jag kan rida i snö och Emanuel kan ta några fina snöbilder!

Snart blir det mumsig fika här med pepparkakaor och muffins, mums!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Låter som ni hade de riktigt mysigt :) Ni hade ju kunnat vänta med skottningen tills efter de hade smällt.. för då hade ni kunnat göra något annat :P Puss

2010-11-21 @ 20:09:13
Postat av: Alexandra

Det är ju inte så lätt att veta att snön hade tänkt smälta :O

Puss

2010-11-21 @ 20:51:39
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0