Mys i vårsolen

Rák verkade inte alls lika glad att se mig som jag var att se henne. När jag skulle hämta henne i hagen var hon inte så pigg på att följa med ut. Jag tror hon trivs rätt bra med att stå i hagen och bara mysa och äta gräs.
Efter några om och men samt sick-sackande fick jag tag på henne.

Väl vid stallet skulle hon gnägga och hälsa på alla runt om kring, hon som nästan aldrig gnäggar. Undrar vad hon sa?!
Sedan blev det några rejäla tag med piggborsten för att försöka få bort det mesta av vinterpälsen som är kvar. Den sitter dock fortfarande rätt bra.
Ännu har hon inte börjat klia sig heller som jag varit orolig för. Hon såg väldigt fin ut i man och svans, pannluggen har den blivit tjockare också. Hon skulle dock behöva tvättas av i man och svans, hon är lite skorvig. Tror jag får göra det på fredag innan kadriljträningen. Kan vara bra innan fölis kommer. Jag passade även på att känna på magen ifall jag skulle ha turen att känna fölis, men icke! Kollade hennes ljuver också, det var inte speciellt mycket hon börjat fylla så det dröjer nog ett tag till.

Jag passade även på att smörja henne i man och svans för säkerhetsskull, switchade henne också då jag tycker att det fungerade bra förra året.
Sen var det ju dags för denna fruktade insektsspray, inte alls roligt ju tycker Rák! Usch, usch, usch säger hon.
Jag fick i alla fall sprayat tills slut och borstade sedan in den. Efter några godisar fick hon gå tillbaka till hagen.

Upp till stallet tog jag med Ráks hag- och mammakompis, Katla hon skulle skos av. Detta tyckte inte Rák var någon bra idé alls, hon ville ju inte stå där själv! Så hon passade på att tala om för alla hästar runt om att det var jättesynd om henne och att hon stod själv i hagen. Sedan brallade hon runt ett tag innan hon kom på att hon hade allt gräs i hagen för sig själv. Hon är söt min fröken.


Kommentarer
Postat av: Natalie

åh jag vill också ha en fölis =(

2011-04-27 @ 20:37:33
URL: http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0