Dagens ridpass

Gick väl lite bättre än igår men inte helt bra. Jag red inte utan bestämde mig för att tömköra/longera då jag själv ville se hur hon går.
Framåtbjudningen kändes inte helt hundra, lite loj och ville inte riktigt. Tömkörningen gick ändå rätt bra. Longeringen ville hon inte alls på, ville få fram lite trav men inte då!
Det som är positivt i alla fall är att hon inte alls tycker att sprayflaskor är lika läskiga längre. Framsteg!

Jag har nu bestämt att värma upp i paddocken imorgon och sen rida lite på vägen, det brukar vara roligare så får jag se hur hon känns. Sen blir det vila över helgen och så kollar jag av på måndag igen, jag vill ju ha en glad och harmonisk häst!


Kommentarer
Postat av: Elina

Framsteg är alltid bra! :)



SV: Det var mysigt :)



Ja, fortsätt träna. Och framförallt, låt det ta tid. Så ska du se att snart kan du göra halt med enbart rösten. :)



Oj, tack! Jag har haft turen att ha lättlärda hästar :)

2011-08-04 @ 22:13:13
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

tycker det är bra att du läser av henne på det sättet som du gör =) allt handlar ju om att läsa hästen och försöka förstå vad det är som dom vill berätta för oss =)

2011-08-05 @ 08:00:20
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Att hon gör framsteg med sprayflaskan är ju inte fy skam! :) Bra jobbat!

2011-08-06 @ 12:31:18
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0