Dagens ridpass

Det blev en joggingtur ut i skogen på grusvägar, jag blev så inspirerad av Josefin som brukar ta en joggingtur på hennes fina B ibland. Jag har haft lite brist på idéer till ridningen men nu fick jag ett nytt moment att använda mig av och det var superkul!

Det gick hur bra som helst, vilken otrolig trav hon fick i den första baken. Hela hästen lyfte fram, tog i med hela kroppen och väldiga rörelser. Det hela kändes oerhört maffigt dock vet jag inte om det var så snyggt, men ändå.. Det kändes iaf bra!
Jag kunde tom göra tempoväxlingar i trav utan att hon slog över till tölt. Helt fantastisk var hon idag, åh vad glad jag är över att få ha henne som min bästa vän!

Dock var det en himla massa saker som var väldigt läskigt, det var ungefär.. HJÄLP en grävmaskin (som stod still), HJÄLP en bräda, HJÄLP en jordhög, HJÄLP en bäck, HJÄLP en stock och HJÄLP en skylt! Dock brydde hon sig inte när vi mötte en crossmoped som lät en samma.

Det blev rätt mycket miljöträning på vår tur, jag red även med en platspåse som prasslade lite en bit hem. Jag hittade nämligen lite kantareller att plocka! Rák stod helt still och vänta på mig medan jag plockade, hon åt inte ens gräs utan tittade på mig och undrade vad jag gjorde. När jag hoppade upp så stod hon still och väntade också, helt otrolig vilken förvandling det börjar bli!

Just det, Rák var så söt också när vi kom till en sträcka där vi alltid springer. Hon liksom vände huvudet lite åt sidan och kollade på mig samtidigt som öronen riktades åt mig precis som att hon ville säga "Hallå matte, vi brukar ju springa här?" Och vet ni vad, hon hetsade inte alls utan väntade snällt på min signal! Och så bar det av i turbotrav! Jag fick dock ner henne i lite mer lagom fart rätt fort.

Jag skulle nog kunna skriva hur mycket som helst känns det som!
Hon är för fin min ängel. Mysflickan♥


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt :D!!! Jag skulle också behöva springa, men att ta med Fifa? Hmm de senaste gångerna jag har sprungit med henne har hon studsat och blivit dominantbusig :P S.T.O



Så underbart att höra när folk är så nöjd och lycklig över sin häst!!

2011-08-09 @ 21:43:29
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Josefine

SV: Jag är absolut sugen på fåskinnspadden, har bilder och hur pass mycket använd är den? :D

2011-08-09 @ 23:13:59
URL: http://Isbitarna.se
Postat av: Melina

Mysigt det låter! :D

2011-08-10 @ 00:23:57
URL: http://humlidumli.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Hihi vad kul! Ja jag mår inte bra om jag inte har ett schema att gå efter med mycket variation, haha. Får världens ångest.



Brukar blanda, klättring, jogging, dressyr, hoppning, intervaller, långa skritturer, kravlösa ritter, längre ritter, fokus på något speciellt typ övergångar eller tempoväxlingar-uteritter. hihi

2011-08-10 @ 07:26:26
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Natalie

gud vad kul vännen :D

2011-08-10 @ 09:12:09
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Vad roligt att det gick så bra för er också :)



Svar: Så gjorde Guffi i början, hoppade högt så fort något nuddade. Men nu är det borta :) Fast han hoppar ju högt för andra saker fortfarande :p



Man kan alltid försöka, haha :p Det är med hjärnan och kroppen fungerar ju inte alltid. Tex när man töltar och Guffi blir less och tar bettet och kör ner huvudet, då blir jag hård i händerna istället för att börja lirka. Fast vet man om vad man gör för fel så kan man ju iaf försöka göra rätt :)



Precis, jag är så van vid Guffi så jag tyckte det var så konstigt att se. Fast vi har ju en del hästar i stallet som inte alltid travar heller, men man glömmer lätt bort det när man inte sitter på en själv :)

2011-08-10 @ 10:07:25
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Trevligt med kantareller! Nu blev jag väldigt sugen på svampsås ;)



"Jogging" verkar vara en bra sak, och det är ju alltid kul att variera sig :)

2011-08-11 @ 12:08:27
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0