Dagens ridpass

Det gick bli en "Rák-tur" idag, Rák fick faktiskt bestämma rätt bra då jag ville känna av henne om hon fortfarande hade träningsvärk eller inte. Hon var pigg och glad men inte alls stressad på samma sätt längre. Dock vill hon fortfarande inte riktigt lyssna när jag tycker att det ska gå liiite saktare än turbofart. Hur stänger man av turbon, någon som vet?!
Det kändes inte som några större problem med gångarterna i alla fall, tölten kändes mer lätt och faktiskt inte i någon turbofart dock gick traven i en väldans fart! Känns som att massagen har gjort en hel del, det får nog bli ett återbesök om en månad eller så, kanske? Hur ofta tar ni ut en Et, massör i början?

Sen när vi var på väg hem genom skogen på en stig så svänger Rák helt plötsligt rakt ut i skogen. Jag lät henne gå på för att se vart hon skulle. Efter en stunds virrande i skogen kom vi ut på grusvägen vi precis kommit från. Jag trodde så klart att hon skulle gå till höger och ta den vanliga stigen hem men inte, hon svänger vänster!
Hon verkade inte alls nöjd med den lilla tur vi tagit utan ville gå längre. Så jag släppte lite på tyglarna och lät henne luffsa på. Hon gick så snällt i en behaglig och inte alls stressad skritt tittade runt och tuggade. När vi kom fram till asfaltsvägen valde hon att svänga hem igen och sedan in på en stig sista biten hem, då var hon nöjd. Hon är ju för söt!


Blir det mat nu?

Kommentarer
Postat av: Cia

Turbon ska du va rädd om! De gäller bara att få henne att använda den på rätt sätt ^^

2011-08-14 @ 06:49:20
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny

Vilken söt bild! Gulliga lilla Rák! :)



En gång i månaden är väl rätt lagom tycker jag. Så där i allmänhet, men sedan måste man ju se till individen. Jag ska höra med massören på onsdag hur ofta hon tycker att Rósa behöver behandlas så går jag nog på det.

2011-08-14 @ 10:43:58
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0