Genomgång

Nu har då mitt lilla troll fått sig en genomgång av hela kroppen, känns riktigt skönt!
Hon var dock VÄLDIGT skeptisk genom mer eller mindre hela behandlingen, hon har aldrig fått massage innan. Det gick bra ändå som tur är, hon protesterade lite men det var inga större problem.

Johanna började med att känna igenom hela kroppen för att se om hon var öm, svullen eller spänd. Hon reagerade inget alls på tryck så det är ett bra tecken. Däremot var hon rätt spänd vid bogpartiet och när det var dags för massage tyckte Rák inte alls att det var en bra idé. Efter en stunds knådande kom hon fram till att det og ändå var lite skönt men fortfarande väldigt konstigt! Hon försökte söka tröst i min famn då det tydligen var väldigt synd om henne medan jag försökte förklara att massage är skönt och att jag gärna också skulle vilja ha!

Jag kommer att få mejlat ett protokoll där hon skrivit ned allt vi gjorde och vad hon kom fram till. Det jag vet är i alla fall att det inte var några större bekymmer. Hon var endast stel i bogarna, så det blir till att mjuka upp båda sidor ordentligt samt att hon var lite spänd på vänster bakben precis ovanför knät, där ska jag massera lite lätt och trycka så att det inte går vidare ner i muskeln. Så detta ska jag hålla koll på!
men annars rådde hon mig till mycket varierad träning och att hålla koll på om något skulle förändras.
I vissa sällsynta fall kunde stelheten i bogen bero på någon hälta eller liknande, dock trodde hon inte detta.

Jag fick också mycket beröm för Rák att hon har ett bra lynne och var väldigt lugn och behändig, så det värmde! Och det är väldigt skönt att veta att Rák inte har några större problem med sin kropp, nu innan hon ska på träning hos Cia.

Är det någon mer som är sugen på att göra en koll av sin häst så kan ni lämna en kommentar så mejlar jag namn och nummer! Jag vet dock inte hur långt hon åker, men troligen inom Marks kommun.

Kommentarer
Postat av: Cia

Härligt att de inte var några större problem :D

Hon kommer va så mjuk efter ha varit här ett tag då varierade träningsmöjligheter finns och min mamma älskar att borsta hästarna så rák kommer få mkt rykt massage :)

2011-08-10 @ 14:38:16
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Frida

Vad skönt att allt verkade bra :)



Svar: Du får prova något annat istället :)



Ja, Guffi har blivit värre nu igen och fått en del småsår i hårbotten, så får smörja lite oftaste än en gång i veckan. Fast som du säger, det regnar mycket så mycket av det regnar bort på en gång :(

2011-08-10 @ 14:38:26
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Frida

Undra om det fungerar...

2011-08-10 @ 14:38:41
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

sv: Haha jadu. Jag antar att det är för att den är brun och bred. Finns för de första inte många bruna ute, och ingen som är bredare än 33. :D haha..

2011-08-10 @ 14:46:06
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Josefine Freéd

Skönt att de inte var nåt stort problem =)

2011-08-10 @ 17:23:28
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag behöver också ta ut en hästmassör snarast tror jag, vore intressant att se vad Rósa skulle få för utlåtande.



SV: Ja, precis. Placerar sadeln en i stolsits är det jättesvårt att komma tillrätta med problemet. Min förra sadel gav mig världens stolsits, oavsett hur mycket jag försökte rätta till mig.



Ridfilm på mig och Rósa kanke kommer så småningom :)

2011-08-10 @ 20:10:51
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV (igen ;D): Man stärker fotledsmuskulaturen med hjälp av en sådan där balansbräda. Jag har en som ligger och samlar damm just nu, borde verkligen ta tag i träningen igen!

2011-08-10 @ 20:12:27
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

skönt att hon inte hittade något stort =)

2011-08-11 @ 08:26:47
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0