Ingen dans på rosor

Just nu känns det verkligen hemskt att studera, jag känner mig helt grön och förstår verkligen ingenting. Nästan alla ord är som rena grekiskan för mig.
Vi har fått tre stora uppgifter som ska vara klara till tisdag då vi ska ha seminarium, plus att det är en massa studentaktiviteter och sen så ska A komma i helgen med.
Två böcker är på engelska med vilket jag har svårt för, uppgifterna är hur svåra som helst och detta ska liknas vid en mjukstart?
Jag har sådan sjuk ångest och är otroligt stressad, jag förstår inte hur jag ska klara av detta. Jag har redan brutit ihop en gång idag och lär göra det fler gånger.
Uppgifterna vi ska göra är
- Jag ska välja ut 20 yrken av 52 stycken och sedan förklara med hjälp av dessa yrkesroller ska man analysera, reflektera och diskutera kring hur de förhåller sig till information och till olika informationsmaterial.
Vilket är sjukt svårt då nästan alla bli likadant och sedan är min hjärna så fullproppad så jag kan verkligen inte koncentrera mig på det jag ska göra utan jag det blir lite vad som helst. Jag har i alla fall skickat in det jag skrivit hittills för att höra om jag gör rätt eller ej.
- Uppgift två går ut på att komma på en lösning till att förbättra så att resenärer på Arlanda ska hitta till sin gate lättare. Jag tycker detta också är sjuktsvårt då jag inte ser det som ett problem, så svårt är det väl ändå inte? Sedan så är det väl bara att fråga om man inte hittar? Jag vet inte alls hur jag ska lösa det.
- Sista uppgiften är att läsa en text på 10 sidor på engelska och sedan sammanfatta den så att hon ska se om man förstår innebörden av texten.
Allt detta på mindre än en vecka plus att jag inte ha boken! Hur ska detta gå?! Nästan ingen i klassen har boken då vi inte visste exakt vilka vi skulle behöva köpa. Detta är vansinne!
Jag skulle ju bli mindre stressad av att flytta, se så bra det gick. Det är ju full fart från start. Jag hoppas verkligen att det bara är denna kurs som är så här svår och jobbig annars lär jag inte klara av det!

Kommentarer
Postat av: Cia

du får ju kämpa på gumman, visa lite jävlar anamma! Sen kan du säkert få hjälp utav några klasskompisar så ni hjälper varann. Du ska se att du fixar detta!

2011-08-31 @ 19:36:51
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: evelina

Åh söta söta du...jag vet precis hur det är! Som jag skrev i mailet: jag bröt ihop på min första tenta och ville bara skita i allt. Och det kan göra än idag. Bra att skicka in det du skrivit så ser du om du är på rätt väg, så brukar jag med göra.

Läs/svara på mitt mail så kan vi skriva mer där, annars blir detta en lååååång kommentar, haha! Men med denna kommentar ville jag bara att du ska veta att du klarar det! Jag lovar.

Kram Evelina

2011-08-31 @ 21:53:50
Postat av: Sanna

Det ÄR tufft i början. Det tar tid innan man kommer in i det och faktiskt innan man börjar lära sig att inte bry sig så mycket om man förstår eller inte.

Jag håller alla tummar för dig och hoppas att det löser sig!

KRam

2011-08-31 @ 21:57:52
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Frida

Och jag som känner mig stressad över en uppgift, jag lider med dig! Men det är bara att ta tag i sakerna på en gång och göra sitt bästa! Kan man inte låna boken på biblioteket?



Nu vet inte jag riktigt hur det är på Arlanda för jag flyger inte så ofta, men om de hade en gate för Sverige, en för Europa osv så kanske det blir lättare att hitta. Bara ett förslag, fast det kanske blir trångt för planen då...



Kämpa på! :)

2011-09-01 @ 09:38:34
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Therése

Du kommer säkert att klara detta bra. Men eftersom allt e nytt så känns det oftast värre än vad det e. Men ta det lugnt och gör ditt bästa. Att sitta och plugga med en eller ett par stycken kan vara en bra idé eftersom man kan diskutera fram en massa bra saker.

2011-09-01 @ 17:27:14
URL: http://www.gravelid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0