Med en klump i halsen...

... har jag nu vinkat av familjen och är helt själv i min lägenhet. Jag är lite kluven, det känns både bra och dåligt. Jag trivs jättebra i min lägenhet, den är fin och så. Men det känns jobbigt att vara så långt från familjen. Fast jag vet ju att jag kommer vänja mig men det känns otroligt tråkigt att inte få vara en del av deras vardag på samma sätt längre. (fast ändå skönt på ett sätt) Usch, detta är verkligen hemskt jobbigt!

I alla fall, i fredags morse lämnade vi vårt hem runt niotiden och kom fram runt halv fyra. Resan gick bra men kändes väldigt lång, dock hade jag inga ångestkänslor alls utan det kändes bra.
Väl framme efter att ha hämtat nycklarna var det bara till att börja bära upp allt (med hjälp av hissen) 5 trappor upp. Det tog en stund innan allt var på plats men allt kom faktiskt in och det blev inte speciellt trångt heller.

Fast det hela började inte så bra, jag skulle sätta på kylen så att vi kunde stuva in grönsaker jag hade fått med från pappas trädgård. Grejen var bara att kylskåpet började låta och ha sej och till slut luktade det bränt. Jag skyndade då att stänga av kylen igen och vi kunde konstatera att de gått sönder. Då var det vara att fara ner 5 trappor för att ta reda på journumret. Jag fick tag på dem med en gång och de skulle kontakta Securitas då det är de som har hand om jouren och ryker ut med kylskåp bland annat.
Efter ett par timmar kom de äntligen med kylen och denna fungerade i alla fall! Så nu har jag en kyl men ingen frys vilket jag skulle behöva. Jag ska ta och ringa distriktskontoret imorgon för att få hit en ny kyl/frys. Jag hoppas på att de kommer att fixa det så snabbt som möjligt då jag behöver köpa frysvaror och även frysa in persilja som jag fått med mig.

Familjen stannade äver helgen för att hjälpa mig att komma i ordning ordentligt. Pappa fick hjälpa mig att sätta upp en del saker också, så som gardinstång, rullgardin, min hylla som jag gjort m.m.
Mamma hjälpte till att packa upp medan jag och E byggde upp min säng. Det fanns en hel del att göra men nu är det mesta klart, bara några småsaker att packa upp.

Ni kommer att få bilder senare när jag väl kommit i ordning ordentligt. Nu ska jag ta och rensa persiljan, sedan blir det lunch och efter det en tur på stan.

Vad hittar ni på idag?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag hoppas att du kommer att få det jättebra i ditt nya hem! Börjar skolan imorgon?

2011-08-28 @ 19:36:55
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Ja superkul!!



Jag vet inte, jag har erbjudit det ifall dom har brist på tid nån gång eller sådär. Med honom äre bara skritt som är huvudsak, inge arbete direkt. Innan dom fått ner magen är det inte mycket att arbeta med, han orkar inte. Och noll kondis. Så jag har rådit dom ut i skogen och skritta över stock och sten, och klättra i massor. Och när magen försvinner kommer han orka bära sig.

2011-08-28 @ 22:17:23
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Elina

Tråkigt med kylen! Men det låter som att du kommer få det bra där! :)

2011-08-29 @ 08:54:48
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0