Tandsten och bananlack

Japp, ni har gissat rätt, det handlar om tandläkaren eller tandhygienist för min del! Jag bestämde mig för att boka om min tid från oktober till nu då det är skönt att ha varit och kollat tänderna innan man flyttar. Så behöver jag inte krångla med det, det första jag gör.
I alla fall, undersökningen flöt på bra TILLS tandsköterskan skulle kolla på bilderna. Då fick jag mig en smärre chock, jag har början till tre pytte, pytte små hål! Hur gick det till?! Eller ja, jag har slarvat lite kan jag medge nu när jag varit hemma. Det är inte alltid att jag har borstat tänderna efter frukost, fy mig!
Dock var det ingen fara tydligen, jag ska ta tandtråd varje kväll plus skölja med fluor. Jag tog den fluorsköljningen utan smak, eller ah den smakar fluor så klart, jag får lite minnen från 4 an då man skulle skölja i skolan!

Jag hoppas verkligen att det inte utvecklar sig till stora hål, jag vill inte behöva laga! jag som alltid kunnat skryta att jag har så fina tänder och aldrig haft hål, ha där fick jag för det! Jag får ta i lite extra nu bara med tandskötseln och hoppas att det går vägen.

Och bara så alla vet, jag gillar verkligen inte smaken av bananalack (fluorlack som tandsköterskan sa). Usch och fy vad det smakar vidrigt, man har ju kvar smaken hela dagen också. Väldigt trevligt när man äter mat med, smaken ev den goda maten blandas med bananlack, mums!

Annars så gick ju besöket rätt hyfsat tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Elina

SV: Tack! :)

Det var en helt underbar känsla, helt underbar! Det var en riktigt bra avslutning på en jobbig dag! :)

Ja, han verkar verkligen vara på bättringsvägen nu så jag tror detta kommer gå bra :)



Nu har jag lagt upp ridövningen. :)

2011-08-02 @ 23:10:26
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Jag klarade mig utan hål tills jag var 16 tror jag. Då fick jag tandställning....

2011-08-02 @ 23:20:59
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Malin

Du kommer nog klara dig, jag har haft några små hål i ett år men jag började bara använda en starkare tandkräm som finns på apoteket, Duraphat, och efter det så har de krymt lite. Om man bara fortsätter att sköta om dem så klarar dem sig :)

2011-08-02 @ 23:24:01
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag säger samma sak om det där banangrejset, jag kommer inte ihåg vad vi kallade det för. Dom kunde väl ha fler smaker att välja mellan? Typ jordgubb eller så.



Svar: Det var den första jag testade. Eftersom jag hade ut en sadelutprovare vet jag inte riktigt storlek och sådant på den, men jag skulle kunna mäta om du vet hur man gör eller kanske vet någon sida på internet där det står? Guffi har ju ganska lång rygg ändå, sadeln ser ju ganska liten ut på honom, som det brukar göra på storhästar tycker jag, haha :P Jag är dock åt det mindre hållet.

2011-08-03 @ 10:46:19
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Små hål kan alla få, fast man sköter tänderna. Tur att de inte var större i alla fall ;)



SV: Helt galet! Jag har bara olika raka och tredelade så det borde inte hända. Tur att jag har ett par bett i en storlek större som jag kan använda, men det känns ju lite trist att ha en massa bett nu som inte passar :/



Ja, det var nog bara en dålig dag, men nu ska hon få vila lite i alla fall så hon inte tröttnar helt på mig.

2011-08-03 @ 13:41:20
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Och jag älskar den där banansmaken :D!!!

2011-08-03 @ 19:03:22
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0