Uppdatering om Rák

Det har nu gått 5 dagar sedan vi körde Rák till sitt nya hem. Allt har gått ypperligt bra och hon har skött sig. Hon har sprallat runt en del och verkar vara en liten mysflicka nu för tiden. Hon kommer gärna fram i hagen och boxen och vill mysa. Jag tror min lilla tjej har hittat hem och trivs alldeles utmärkt! Hon förtjänar verkligen det här, livet som en prinsessa.

Efter att ha spenderat några dagar i paddocken för att vänja sig vid sitt nya hem och lära känna de andra hästarna över staketet så blev alla 5 hästarna ihopsläppta igår. Det var inga stötte bekymmer där heller. Heidi som brukar vara dem som kan vara lite kaxig mot nya hästar verkade acceptera Rák väldigt bra. jag har även fått rapport om att Rák och Dimbrá springer runt i hagen och lekar och att även Heidi kan vara med på ett hörn ibland. Det är nästan för bra för att vara sant, min lilla flicka leker i hagen. De har hon aldrig gjort, jag tror hon är lyckligt. Är Rák lycklig är jag lycklig så är det. Detta kommer att bli bra!

Lite bilder lånade från Cia.

Min fina fina♥

När hovslagaren var där tidigare i veckan passade han på att kolla på Ráks fossingar också. De ser ju inte helt bra ut men det kommer att bli bättre! Det är samma hovslagare som fick komma när hon hade fått söm i lamellranden.
Här har Rák fått låna Grímas grimma, hon blev så tjusig så!

Film från ihopsläppet

Rák är ju för go, bryr sig knappt om de andra hästar utan tänker "MAAAAAT!!" Matvraket mitt!

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha vad söt hon är! Och vad skönt att ihopsläppet gick så bra! :)



SV: Gör det! Jag ska passa på att ta några bilder i min lägenhet också, nu när jag börjat få ordning här! :)



Det finns både i uppsala och västerås, så jag ska söka i båda städerna tror jag. :)

Jag hade tänkt söka till våren ja, får se om jag hinner klart med ämnena jag ska läsa upp.

Jag ska läsa Ma B, Ma C, Nk A + B och kanske Bi A nu i höst. Sen ska jag testa skriva högskoleprovet också och hoppas på ett bra resultat. :)

2011-08-25 @ 13:10:45
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Så skönt att det gick bra att släppa ihop dem!

2011-08-25 @ 16:44:04
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: evelina

så söt hon är!!

Hihi, nu fick jag svar i en av frågorna i mailet jag skickade iväg nyss, om hur hon hade det och så :)

Du har fått 2 mail, nu blev du nyfiken va! :D

Kram!

2011-08-25 @ 17:43:37
Postat av: Linda

Skojar du med mig? Ärligt? Har der gått fem dagar redan??? Oj oj oj jag har hoppat över ett par dar i mitt liv känns det som. Jisses vad bra eksemtäckena satt på era hästar då :D Alla täcken hänger typ på Fifa.



Bitter hänger på Summas ägare, Summa ska få en till chans i livet.

2011-08-25 @ 21:31:05
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Natalie

kuul att det går så bra :D

2011-08-26 @ 08:05:12
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: lovisa

Hejhej, allt bra idag?:)

Just nu har jag en tävling där du kan vinna ett presentkort hos ingetsnack.se, där finns supersnygga trosor och kalsonger i olika färger och varianter, klicka här om du vill läsa mer/delta: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/august/vinn-presentkort.html#comment

2011-08-26 @ 08:32:30
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0