Telefonsamtal

Då har jag precis ringt den tillfälliga hovslagaren som ställde till det med Ráks hovar. Jag berättade precis hur det låg till och fick då som första svar att "det ska vara så". Sömmarna skulle alltså sitta i lamellranden, bara efter det svaret förstår man ju.. Det ger ju en verkligen förtroende för den hovslagaren.
Sedan kom det fram försvarsmeningar som "hon hade haft en tappsko" "jag kommer ej ihåg den hästen så kan inget säga" m.m
Jag försökte verkligen få tillbaka pengarna och sa att detta ej var valuta för pengarna. Men icke, hon ville inte inse sitt fel. Man hörde dock att hon visste att hon gjort fel då hon var väldigt tveksam och tyst, hon visste inte riktigt vad hon skulle säga.

Efter att vi lagt på ringde hon upp en kort stund senare och sa att hon nu kom ihåg hästen och sanningen var att hon hade haft en tappsko. Hon hade varit ute på en tur utan sko och var därför öm. Är det ett skäl till att man sätter sömmen i lamellranden? Jag orkade inte ens påpeka att det gällde båda framhovarna och ev. bak med då jag visste att det inte skulle leda någon vart.
Hon ville bara rädda sitt eget skin och känna att hon fick rätt.

Hade hon verkligen varit noga hade hon ju kunnat säga att Rák har smal hovvägg så för att skon skulle sitta blev hon tvungen att göra så (även om det inte var rätt hade jag då iaf förstått att hon varit uppmärksam). Om det nu inte var hos som raspade(? heter det så?) bort halva hovväggen.

Det är inte mycket att göra åt men jag hoppas att hon snart inte har mer jobb då jag inte vill att fler ska råka ut för detta. Bor ni i Marks kommun och vill bli varnade kan ni lämna er mejladress så kontaktar jag er, jag vill inte lämna ut namnet här på hovslagaren av säkerhetsskäl. Men jag kan ju säga att denna hovslagare redan har ett rätt dåligt ryckte om sig!

Kommentarer
Postat av: Malin

Har ett erbjudande till alla Er som deltog i tävlingen om att vinna ett schabrak från Kyro Riding Gear. Här är en länk; http://kyro.blogg.se/2011/july/erbjudande.html



MVH Malin

2011-07-28 @ 19:25:27
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad hemskt! Jag bor ju inte riktigt ditåt, men du får gärna maila mig ändå på jh8903 (at) gmail.com

Så vet man vem man ska passa sig för.

2011-07-28 @ 20:41:05
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0