Dagens ridpass

Tog Rák en sväng i paddocken idag. Har inte ridit henne sen i måndags då hon gått med på läger denna veckan och blivit riden tillräckligt.
Jag provade mitt pullarträns på henne och hon trivdes väldigt bra med det. jag upplevde henne ännu känsliga och kunde rida med ännu mjukare händer. Härlig känsla! Jag tror att vi mer och mer börjar bli ett tillsammans.

Jag fortsatte att jobba mjukgörande och aktivera bakdelen. Mycket volter, serpentiner, öppna, sluta, bakdelsvändning och jag lyckade även få igenom skänkelvikning till slut.
Dock är min dam så ivrig att få göra rätt så hon rusar iväg ibland. Sedan tar det ett tag att få henne lugn och sluta tänka innan jag kan få igenom det jag vill.
Jag bara älskar min fina fina häst, hon är så samarbetsvillig och lättlärd!

Efter ridpasset blev det lite bad då hennes man är så äckligt fet efter allt smörj. Gick lite bättre denna gången, svampen var inte alls lika farlig! Snart kanske jag kan stå med trädgårdsslangen och tvätta av henne.


Ignorera luggen, hon har haft huva på sig..


Vad säger ni? Sitter tränset som det ska?

Nybadad

Ny och ren pyjamas på :)

Min lilla riddarhäst, hihi!

Edit:
Bild på pannbandet glömde jag ju..



Kommentarer
Postat av: Elina

Vilket fint träns! Vart har du köpt det? :)



SV: Tack! Ja, han låg så sött i höet och åt, det kändes i hjärtat att se det.

2011-06-10 @ 20:06:39
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

SV: Aha okej! Då vet jag vad jag ska spana efter när jag åker dit! :)

2011-06-10 @ 21:38:40
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0