Eget hem..

Jag märker nu att jag verkligen saknar att ha ett eget hem att pyssla om. Min lilla studetlägenhet jag hade när jag gick på gymnasiet var alldeles lagom för mig. Det tog en halvtimma att storstäda hela. Dock var den väl i allra minsta laget.
Men det var så mysigt att ha sitt alldeles egna lilla bo att rå om. Alltid när jag är här hos Andreas brukar jag passa på att städa i ordning i hans skåp, det är en alldeles förträfflig oreda annars.
Varje gång jag kommer tillbaka är det alltid samma sak, är detta kanske något killfenomen? Skåpen ser alltid likadana ut som det gjorde innan jag började.. Jag förstår inte hur svårt det kan vara att hålla ordning.. Jag som person är en väldigt ordningsam vilket kan var rätt jobbigt i vissa situationer men jag försöker att inte stressa upp mig för mycket.

Nu har jag i alla fall precis städat upp på arbetsbänken och torkat av den samt plockat ur diskmaskinen och lagt dit ny disk. Nu blir det sagt till att fixa lunch här, börjar bli rätt hungrig.
Jag får se sen om jag orkar ta tag i skåpet igen.. Det återstår att se!
Nu kanske ni tror att jag har blivit helt galen och inte alls kan ta det lugnt men så är det inte, jag tycker om att pyssla och resa i diverse saker så det är därför jag gör det. jag älskar att de resultat av mitt arbete, sedan kan jag beundra det varje gång jag öppnar ett skåp..

Jag har faktiskt hunnit med att ta det lugnt också. Hela morgonen har jag legat i soffan och degat under täcket och kollat på tv! Jag ska verkligen passa på att njuta denna veckan och bara ta det lugnt för jag vet att så fort jag kommer hem kommer det inte blir så lugnt längre..
Det är väldigt skönt att vara hemifrån och bara ta det lugnt. Visst saknar jag familjen och mitt hem men jag vet att så fort jag är på plast igen så blir jag stressad och har tusen saker att göra.
Dock gnager den där tanken på allt som jag har att göra hemma. Jag vill bli klar med min soffa jag hade som projektarbete. I alla fall vill jag göra klart slutfinishen på de två delarna som står inne. Benen ska slipas och sidorna ska kläs in. Det är väl egentligen det som jag känner att jag vill bli klar med, jag får ta en dag när jag kommer hem till det.

Det känns som att inlägget blev rätt rörigt men jag hoppas att ni ändå kan förstå något av det!



Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: åh, tack :D

2011-06-23 @ 13:05:55
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0