Oatlys havregalss

Tänkte göra en liten utvärdering om vad jag tycker om Oatlys havreglass. Jag köpte faktiskt ett paket idag för att se om det kanske är något att ha ändå.
Jag har läst en hel del om att den faktiskt ska smaka som "vanliga" vaniljglass. Och... Ja, jo det gjorde den väl. Är man väldigt, väldigt petig så fanns det en liten havresmak men den var inte helt lätt att känna!
Klart godkänt får den i alla fall! Dock ska jag prova att göra mig en egen vaniljglass sedan när denna är slut.

Oatlys havregurt med smak av jordgubb står nu också i vår kyl, jag har dock inte ätit den än riktigt.. Endast provsmakat lite. Smaken var jordgubb, väldigt gott men eftersmaken var som man skulle kunna ana, havre! Jag ska prova imorgon att ha i lite start och se hur det går då. Återkommer om detta!

Kommentarer
Postat av: Elina

SV: Jag hoppas bara att det är en sträckning, det får inte vara något annat. Vi har inte hunnit med allt vi skulle ju, så vår tid får inte vara slut helt enkelt.



Den var väldigt härlig, den mysstunden. Och jag tänker på det varje gång jag känner mig nere nu, så blir jag åtminstone lite varm i hjärtat :)



Ja, det blir ju så mycket roligare att blogga när man har regelbundna läsare som även kommenterar. :-)

2011-06-29 @ 21:56:40
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Ja, du har allt rätt där!

2011-06-29 @ 23:43:32
URL: http://mizlys.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter ju faktiskt inte helt fel. Kanske borde testa! :)



SV: Ja, nu ska det bara målas om lite där skiten inte gick bort :p

Jag tror jag förstod hur du menade, men tyvärr har jag inte tillgång till någon paddock :/ Men vissa saker kan man ju göra ute också, så jag ska testa det där med kort tölt, det vet jag att hon tycker är jobbigt :p

2011-06-30 @ 18:36:22
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Jag är inte helt förtjust i havreyoghurtarna. Där har jag faktiskt mest ätit carlshamns naturella (fast det kanske inte är havre) och skivat i äpple och strött på kanel.

2011-07-01 @ 13:26:10
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0