Sommarmat?

Vad brukar ni äta för mat på sommaren? Det har varit så varmt nu de senaste dagarna så man orkar verkligen inte laga någon mat och allra minst varm mat. Jag skulle gärna vilja ha lite tips av er på vad man kan laga för något. Gott och enkelt är ett plus!
Sallader är ju något som är väldigt gott på sommaren, har ni någon favoritsallad?
Fyllt ciabatta bröd - Pan-bagnat - är en klar favorit hos mig på sommaren. Vi brukar ha i sallad, tomater, kokt ägg, tonfisk, salladslök, basilika och en dressing gjord på olivolja, vinäger och fransksenap. Detta är en klassisk italiensk rätt som är väldigt mumsig!

I veckan ska jag försöka mig på att baka eget ciabatta bröd då det är så otroligt gott men dock rätt så dyrt. Att baka bröd är verkligen något som jag tycker är himla roligt. Det finns ju så många olika sorter som man kan baka också. Nybakatbröd är verkligen gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0