Uppdatering

Tänkte ta och uppdatera lite om min övningskörning. I onsdags och torsdags körde jag en timma båda gångerna. Lite nya vägar blev det och jag fick även köra på 156:an vilket innebar att hastighetsskyltar som 80 km/tim kom vissa sträckor. Det gick riktigt bra att köra på den stora vägen och jag försökte att helt låta bli att bry mig om bilarna bakom, de fick gott vänta tills de kunde köra om mig.. Dock blev jag riktigt irriterad på de bilar som måste klistra sig fast i baken på mig trotts att det står att jag övningskör, hur tänker dessa?
I torsdags lyckades jag även med att hamna bakom en superstor traktor som körde i 25 km/tim, vilket innebar att jag blev tvungen att göra min första omkörning. Jag fick lite lätt panik och efter att ha släppt förbi den första bilkön bakom mig insåg jag att jag skulle bli tvungen att köra om.
Så jag gasade på växlade och körde om! Jag fattar knappt hur det gick till men om kom jag, puh det var en pärs vill jag lova.
Igår hade jag tänkt köra men då jag och Emanuel (min lillebror) började bygga ut kaninburen och hade sågat ett hål i golvet på den så fick vi bygga klart istället.
Jag hoppas på en liten runda i kväll i alla fall! Jag känner att jag vill komma lite längre nu så jag kan ta det någon gång. Vet dock inte hur jag ska hinna bli klar i sommar.  Hur lång tid tog det för er från att ni började med första lektionen till uppkörning?

Kommentarer
Postat av: Natalie

fyra månader ;) haha!

2011-06-07 @ 21:16:18
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Vad duktig du är med körandet! Heja heja! Ska du försöka ta körkort över sommaren så du slipper mörkerkörning och sånt?

2011-06-07 @ 22:57:29
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag körde ganska mycket hemma, men jag tror att jag började ta lektioner i slutet av december och körde upp i april.

Du får tänka att du gör dem en tjänst och hindrar dem från att köra för fort ;). Fast jag håller med dig, det är irriterande med folk som inte tar hänsyn till övningskörningsskylten!

2011-06-08 @ 16:00:22
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0