Inte som jag tänkt..

Nej, det blev inte riktigt som jag hade tänkt idag.. Tömkörning/longering är lite svårare än vad man kan tro, det ser ju himla lätt ut! Jag har longerat och tömkört några få gånger i mina dar. Fick en lektion en gång i hur man tömkör och då gick det bra men hästen var ju van. Själva tömkörningen gick väl iofs bra det var longeringen som var problemet. Jag hade svårt att få Rák att gå runt mig, hon ville gärna ut på spåret. En idé är väl kanske att bygga upp en liten rundkorall i poddocken så hästen vet vart den ska befinna sig. Jag borde gå en kurs känner jag men det är inte riktigt rätt tidpunkt just nu. jag ska ta och låna mig om bok om tömkörning i alla fall.
Rák gick fint annars, hon hade korrekt hållning och jobbade på bra. I slutet på passet var Rák inte så pepp på att springa lös så vi gosade i solen och så stretchade jag henne och masserade lite, sedan lekte vi lite följa John innan vi avslutade.
Stigandi gick ingen träning idag då jag kände att jag vill läsa på lite mer innan då han är väldigt känslig. Det får bli en annan gång helt enkelt.

Nu är det inte många dagar kvar som Rák ska ridas, i början på April ställs hon av för vila i väntan på fölet. Fram tills dess har jag tänkt träna henne lite lätt tre gånger i veckan. Variera med att rida ut, paddock och tömköra/longering samt lite bus och lek.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0