Tömkörning/longering

Nu har jag fått veta vart jag ska kunna hitta tömkörningsgjorden så jag hoppas att den finns där då jag nu planerat vad jag ska göra.
Ska bli spännande att tömköra Stigandi, tänkte det kunde vara bra för honom att få släppa loss lite utan ryttare. Det samma gäller Rák, inte för att jag är så tung men det kan ändå vara skönt för henne att slippa ha någon på ryggen.
Mitt schema för passet imorgon ser ut så här
♣ Först lite olika beröringsövningar med hand, spö och lina.
♣ Uppvärmning i longering
♣Tömkörning, 8:or och serpentiner, bommar
♣ Avslutar med att de får springa lösa och busa lite.
Jag tror detta kan bli riktigt bra. Någon som har lite tips vid tömkörning/longering?

Kommentarer
Postat av: Älskling

Låter som ett bra schema de där :) Lycka till! Puss

2011-03-15 @ 07:25:06
Postat av: Cia

se till så att de inte går bakom lod och att de jobbar rätt med hela kroppen :) Lycka till! :D

2011-03-15 @ 10:56:09
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0