Vår/vinterdag

Klockan två börjar den årliga vår-vinterdagen då det först är tipspromenad som startar från skolan och går hela vägen till grottan. Där blir det korvgrillning och så bjuds det på varm dryck. Det blir genomgång av de rätta svaren och den som vinner får kexchoklad!
Vi brukar vara med nästan varje år, förra året var jag dock inte med så det ska bli kul att vara med i år. Tror till och med att jag lyckades få med Emanuel, han var inte så pigg på det först men jag ska minnas få med honom.
Vädret verkar också vilja klara upp lite så jag hoppas på sol i alla fall.

På förmiddagen var jag iväg i stallet, ridningen gick super och Rák är fortfarande lika mjuk och följsam. Idag sänkte hon sig till och med i traven, framsteg!
Efter ridningen gosade vi lite och jag borstade nog bort en halv häst kändes det som. Så hon fäller nu! Vår tecken om inte annat..
Emanuel tog loss mitt tändstift från moppen idag så jag kan åka och köpa ett nytt i veckan då min moppe krånglade i höstas med elstarten. Jag hoppas den vill fungera bättre efter detta byte. Jag funderar på att åka in till Skene och Kinna imorgon för att köpa ett tändstift och sen även gå runt och dela ut mitt CV i hopp om jobb. Får se hur jag lägger upp det. Då jag gärna vill rida Rák och Stigandi imorgon också så kan det bli tajt, men det löser sig väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0