Visste ni...

..att hallon kan vara förebyggande för hästar på många sätt?
Här under ser ni ett utdrag från Hippo K9s örtguide
HALLON - Rubus idaeus - Blad.
Verkan: Välgörande på slemhinnor och vävnader, förlossningsunderlättande.
Användning: Traditionellt på både människor och djur för att stärka livmodern och hjälpa till med värkarna. Idealisk för avelsston de sista veckorna före fölning. Den hjälper till att minska risken för blödningar, hjälper till i utdrivningsskedet, befrämjar utrensningen/efterbörden efter fölningen och sammandragningen av livmodern.

Jag vill även tipsa om Svenska ridsport förbundets hemsida där det finns mycket bra fakta och tips om det mesta. Jag hittade dit idag när jag läste om olika foder. Det flesta har säkert klickat in på deras sida ett antal gånger. Men för dem som aldrig varit där kan jag rekommendera att ni tar er en titt!
Man kan bland annat hitta stretchövningar, styrkeövningar och kan läsa om ergonomi för ryttaren under fliken häst och ryttare, klicka sedan in på fliken träning.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ojdå, de visste jag INTE om hallon! Bra att veta :) Puss

2011-03-05 @ 01:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0