Får lite struktur

Jag skulle verkligen behöva ta mig själv i kragen och få lite struktur på mitt liv. Jag har varit lite lat och inte gett 100% för att hitta jobb. Mer Cv:n måste ut till olika arbetsgivare. Dock verkar det vara VÄLDIGT svårt att få jobb. Men jag är i behov av pengar, utan pengar kan man verkligen inte göra något alls! Money makes the world go round!"
Ett deltidsjobb vore perfekt för mig, då har jag även tid för Rák och annat jag vill göra.. Det lättaste sättet att få jobb på är via kontakter och jag har inte så mycket kontakter. På mammas jobb är det i stort sett helt omöjligt att få jobb då hennes chef är väldigt snål. Någon som har något tips på hur man ska gå till väga?
De flesta jobb som ligger ute nu gäller lärare, tandläkare och farmaceut. Har man turen att hitta något jobb som verkar intressant och som kan passa så är det ett deltidsjobb (visserligen bra) men man MÅSTE ha en annan huvudsaklig sysselsättning. Det ger ju inte alls chansen att söka..
Varför ska allt vara så komplicerat? Kul att jag har en veterinärräkning på x antal tusen nu också... Suck, livet är verkligen inte lätt!

Nästa vecka ska jag i alla fall sätta gång med att strukturerar upp mitt liv. Mindre tid vid datorn, rida Rák, lämna Cv, träna upp min stakars onda rygg och ta mig an min långa lista på saker jag skulle behöva göra. Övningsköra mer ofta skulle också vara bra så jag i alla fall kan lyckas med körkortet.

Kommentarer
Postat av: Natalie

tänk att det ska vara så fruktansvärt jävla svårt att få jobb i dagens läge =(

2011-05-16 @ 15:28:48
URL: http://billiejeanojag.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Jag har nog tyvärr inget bra tips, eftersom jag antagligen fick mitt jobb för att jag går den utbildningen jag går...

2011-05-16 @ 16:46:32
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0