Magni från Gnubbarp

Fölet Rák fick nu hade nog blivit en väldigt fin individ, med Rák som mamma och Magni som pappa kunde det inte blivit bättre. Magni är en otroligt snäll och trevlig häst. Jag har själv fått ta del av hans otroliga godhet och välvilja.
En dag i stallet när jag var där hade stona lyckats ha ner sitt staket så det kom alldeles intill Magni. Han stod ju så klart där och pratade med de fina damerna på andra sidan staketet.. Jag var ensam på gården och var då den som skulle få ta in Magni stallet medan jag lagade hagen. "Herregud, hur ska detta gå" tänkte jag.. Jag såg ju framför mig en svårfångad, stegrande hingst med massor av hormoner.
Jag gick fram till honom lite försiktigt, det var inga problem alls. han slutade flirta med tjejerna, stod snällt medan jag tog på grimman och följde sedan med in i stallet. Vilken hingst alltså! Helt otrolig är han, det är så hingstar ska vara! Ett fantastiskt lynne har han.
Jag kan varmt rekommendera ett Magni-föl. Vill ni veta mer om honom kan ni gå in på Madkullensislandshästar och klicka sedan på avel.



På denna bilden ser man även Rák i bakgrunden

Kommentarer
Postat av: Cia

Sv; tack :D det är en Görtz Liberte :)

2011-05-18 @ 12:35:04
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Cia

Sv; Sittsen är 18 tum och bomvidden är 29 cm.

2011-05-18 @ 14:00:16
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0