Mina favortibloggar

Jag tänkte dela med mig av mina favoritbloggar, så kanske ni läsare kan hitta någon ny intressant blogg. De flesta bloggar är dock om hästar.

Min fux - en absolut favoritblogg. Drivs av Josefin som skriver om hennes ridtravare Bellie och deras vardag tillsammans. De har gjort en otrolig utveckling och jag beundrar dem mycket. Hon skriver bra och lätta inlägg.
Carlson på taket - drivs av Sara Carlsson, hon skriver bland annat om sin vardag med sin ponny Soccan. Man kan även hitta en hel del tips men framförallt outfits och mode inom hästvärlden!
Billie Jean och jag - Drivs av Nathalie, hon skriver framförallt om sin medryttarhäst Billie Jean och deras väg mot framgång. Billan är ett 6 årigt sto som är i början på sin karriär. Snart kommer även Nathalie få hem sin egna häst, en liten arabvalack, då kommer man även kunna läsa om deras utveckling.
Samantas - Vi får följas Samanta under sitt ävetyr på Island, hon skriver om sina dagar med stalljobb men vi får även lära oss en del om Island och deras kultur.
Islandsheestar - En islandshästblogg av Lisa och Alva, de skriver om sin dagliga ridning, tipsar om olika produkter och skriver en del om islandshästen bland annat hur det går till vid tävling m.m.
Cia Jonasson - Drivs av Cia och hon skriver om sin vardags med sina fyra islandshästar, två ridhästar, ett ungsto och en pensionär. Ibland kommer det upp en del tips bland annat kan man hitta om longering och hur man ska träna sina skänklar. Är det något speciellt ni undra så brukar det gå bra att lämna en kommentar så kanske det kommer upp ett inlägg om det.
Lina Sällberg - En blogg om Linas vardag med jobb, skola och sina hästar, Bellona - hennes tävlingshäst, Aqua - ett lite sto i början på sin karriär och One of a kind - en 3 årig valack som har påbörjat sin inridning. Man kan även hitta en del ridövningar framförallt inom hoppning.
Ridboken - Här skrivet Linnea om Bugatti, en connemara valack som har haft en del problem med sin ländrygg. Efter en rad undersökningar är de nu på väg tillbaka. Bloggen är dock under en paus just nu.
Madkullensislandshästar - Sist men inte minst, en blogg som drivs av min rdlärare. Här kan ni läsa om allt som händer på Madkullen, har ni varit här på en tur kan det hända att ni finns med på en bild!

Det blev en ganska lång lista till slut ändå. Om ni har något tips på någon bra blogg så kommentera gärna!

Edit: Missade en blogg i förmiddags.

Warnmark - drivs av Karin som är en matmedveten och fotoälskande tjej. I hennes blogg kan man få en del tips om fotografering och redigering av bilder men också en del fakta om näringsriktig mat utan färgämnen tillsatser och socker. En mycket bra blogg med lättlästa inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0