Penne med kyckling- och purjosås

Igår lagade jag detta recept till middag, dock använde jag havregrädde istället för crème fraiche.

Penne med kyckling- och purjosås
Ingredienser
♣ 4 portioner pasta penne tricolor
♣ 600 g kycklingfilé
♣ 1 purjolök
♣ 2 vitlöksklyftor
♣ 3 msk olja
♣ salt och peppar
♣ 1 tsk rosmarin
♣ 2 dl crème fraiche (havregrädde)
♣ 300 g haricots verts
Gör så här:
1. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.
2. Skär kycklingfilén och purjolöken i strimlor. Skala och skiva vitlöksklyftorna.
3. Stek kycklingen i omgångar i 2 msk av oljan i en stekpanna ca 3 minuter. Blanda all kyckling och krydda med 1 tsk salt och 2 krm peppar. Tillsätt vitlök och rosmarin, 1 dl vatten och crème fraiche (havregrädde) och sjud kycklingen några minuter.
4. Fräs purjolök och haricots verts i resten av oljan ca 5 minuter.
5. Blanda pastan med grönsaksfräset och kycklingen. Krydda med svartpeppar.

Jag la senare till fetaost också då jag tyckte det passade in.


 

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tummen upp för havregrädde! ;)

2011-05-18 @ 19:55:02
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0