Pullarnosgrimma?

Jag har haft lite tankar på att skaffa mig en pullarosgrimma. Några tankar om den? Är den bra? Går era hästar bättre med den?
Den ska ju vara bra för hästar som drar. Rák kan ha en tendens att dra en hel del när hon är ledar häst och även annars när man är ute flera. Tror ni att denna kan hjälpa lite. Jag känner mig inte så insatt riktigt.. Känns väl inte som den optimala lösningen att sätta på en nosgrimma kanske. Vad kan man göra åt att hon är så stark vid uteritt? Något annat jag ska tänka på? Man måste ju fråga för att lära sig nya saker. Alla kan inte vara bra på allt. (det sista var mest lite självförtroende stärkande till mig själv)


Bildlänk

Kommentarer
Postat av: Natalie

jag tycker att det bästa när hästen drar är att gå tilbaka från början och öva halt. tar inte hästen halt, ryck tag i ena tygeln och släpp! Så som Kerstin gör på filmen på min blogg. det är det bästa sättet mot att hästen drar, så kan du även göra när hon drar för att få henne att förstå att det inte är okej =) Annars är remontnosgrimma bättre än pullar =)

2011-05-10 @ 07:56:26
URL: http://billiejeanojag.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

De senaste åren har jag haft pullarnosgrimma till mina tjejer. Eller, jag växlar ofta mellan olika nosgrimmor, men det har blivit mest pullarnosgrimma. Jag tycker att den fungerar bra, trycker inte direkt på bettet och de verkar trivas med att ha den.

2011-05-10 @ 11:18:53
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Cia

Jag har en bygelnosgrimma som funkar väldigt bra på Heidi som också kan va ganska stark. Pullarnosgrimma funkade inte alls på henne men om du vill kan du ju låna mitt och se om de funkar på rák? alla hästar e ju olika :) man får helt enkelt testa sej fram :)

2011-05-10 @ 11:30:55
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0