Svadilfari från Knutshyttan

Jag har alltid haft en liten förkärlek till Svadilfari och hans otroligt vackra färg.
I somras såg jag honom när han tävlade på Sm och han är verkligen en fanatiskt fin hingst. Han verkar vara gudasnäll med fina gångarter. Jag bestämde då att han skulle få stå till tjänst till Ráks nästa betäckning. Jag har alltid velat betäcka med honom men mina två förra hästar var valacker.
Nu kommer det ju dock inte bli möjligt då Rák inte ska ha några fler föl. Det känns väldigt tråkigt att inte kunna få en Rák bebis då hon är en väldigt fantatiskt häst och en fröjd att rida.

Antingen får jag köpa mig en häst efter Svadilfari, låna ett sto och betäcka honom med eller så får jag köpa mig ett annat sto senare och betäcka det.





Kommentarer
Postat av: Natalie

han är sjukt fin ja! :D

2011-05-18 @ 17:49:20
URL: http://billiejeanojag.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Jag gillar Sóldan, som han är efter, men skulle inte kunna använda varken Sóldan eller Svadilfari till mina tjejer efter som båda har Orri som farfar.

2011-05-18 @ 20:02:51
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0