Engelska - inget för mig

Nej, engelska är då inget för mig. Just nu har vi en super krånglig bok på engelska. Det är en arkitektbok med en massa krånglig ord och jag förstår i stort sett inget alls.
Vi ska ha ett litteraturseminarium på den fast det är vi själva som ska leda seminariet och berätta för de andra i klassen vad boken handlar om. Vi ska jobba två och två och har fått ett antal sidor tilldelade.
Usch, jag är verkligen inte bra på engelska och detta gör mig verkligen inte peppad. Jag får prata med min lärare och se hur vi kan lösa det.

I förre kursen hade vi i och för sig också en bok på engelska som jag lyckades komma in i efter ett tag men denna boken är annorlunda. Svårare att förstå då det är en massa olika rit sätt m.m. som förklaras.

Har vi andra som pluggar förresten fått tidningen som ges ut av CSN? I den fanns det i alla fall en artikel om hur man lättare ska förstå böcker på engelska. Jag ska nog ta och läsa den.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har också en kurs på engelska just nu om marknadsföring. Vi ska läsa ca 200 sidor varje vecka och förra veckan hamnade jag efter eftersom jag hade besök, så nu får jag läsa dubbelt så mycket mer. Det dumma är att de inte ens informerat om att kurslitteraturen är på engelska, jag har egentligen inga problem med det mer än att det tar lång tid att läsa, men andra kan ju ha svårt för det och dom måste ju ha det väldigt jobbigt kan jag tänka mig. När kom den tidningen? Kanske kan behövas läsa :)

2011-11-09 @ 19:18:43
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0