Inlevelse

De flesta personer brukar vara bra på tex geografi, avstånd eller att komma ihåg filmer dock är ingen av dessa egenskaper min grej. Men att leva mig in i filmer och böcker kan jag desto bättre.
Jag har en helt sjuk inlevelseförmåga i saker jag läser och ser, det blir liksom som att det är jag som är med om det som berättas. Det kan både vara helt underbar att få fly sin egen värld men också väldigt jobbigt ibland då det blir så starka känslor inblandade. Ibland kan det ta ett bra tag innan jag inser att det jag upplever inte är "verkliga"  känslor.
Trotts denna egenskap så gillar jag inte alls teater, att stå på scen är verkligen inte min grej!

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag har också en sjuk inlevelseförmåga när jag läser, men inte när jag ser på film. Jag kan aldrig läsa en bok som sedan blir till film, för då förstörs allting för min del. ;)

2011-11-13 @ 21:41:03
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Känner igen mig... ibland när jag ser på film/läser och någon dör kan jag bli jätteledsen och sen sitter känslan i sig hela dagen. Typ som det är någon man känner som dött. XD Helknäppt egentligen.

Är oxå en sån där "hemma-pysslare" så förstår att du vill ha närmare hem... hoppas du står ut och att du kan börja känna att du är hemma i E-tuna oxå!

2011-11-15 @ 15:46:17
URL: http://nupur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0