Det börjar kännas lite bättre

Ljuset i tunneln börjar nu börjat synas och det känns helt fantastiskt.
Jag har alltid trott innan att jag inte hinner gör annat som att gå ut och gå medan jag håller med skolarbete. Men så fel jag hade, man mår ju så mycket bättre och allt går så smidigare när man fått lite luft. Jag har verkligen försökt nu att ta det lugnt, inte stressa upp mig i förväg och gör mer saker som jag tycker är roligt.

Planering och disciplin har jag alltid varit bra på men begränsning är något som jag behöver träna mer på. Jag behöver lära mig att begränsa tiden till plugg per dag och när jag väl bestämt mig för att det räcker med plugg för dagen måste jag kunna släppa tankarna helt och hållet. Det är inte lika lätt som det låter men man mår helt klart bättre av att få andrum då och då och inte tänka alls på studierna.
Jag känner mig redan mycket lugnare och inte alls lika stressad.

Just nu har jag endast två saker kvar på min att göra-lista, vara en ska vara klar denna veckan och nästa förlägger jag till restdagen i december.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Man måste släppa plugget ibland och göra andra saker, även om det känns som man inte har tid!

2011-10-25 @ 22:42:16
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad skönt att du börjar komma på rätt köl igen, du är duktig som kämpar så hårt!

2011-10-27 @ 00:20:27
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0