P A N I K

Precis när jag hade läget under kontroll så var dagens lektion tvungen att förstöra! Allt är bara ett rent kaos och väldigt rörigt. Ingen lärare har någon koll på något känns det som.
Från början kändes uppgiften om att bygga en friggebod relativt liten men ju längre tiden går ju mer kommer det upp som ska vara med. Uppgiften blir bara större, större och större. Det samma gäller uppgifterna på den andra kursen som går parallellt.
När man frågar något får man aldrig något exakt svar på vår lärare inte kan bestämma sig, hon säger att det löser sig. Sedan hade vi en annan lärare idag som skulle lära oss rita ritningar och prata om ritningar m.m. Vi hann dock aldrig gå igenom hur man ritar ritningar utan vi skulle ta det nästa gång. Men jaha?! Det ska ju vara med ritningar i uppgiften och det är NU vi måste börja rita!!
Jag har turen att kunna rita ritningar redan men tänker på dem i klassen som inte vet hur man gör och inte förstår sig på en skallinjal m.m.
Allt känns bara väldigt flummigt, det är ingen struktur och ingen verkar ha riktigt koll..

Ena gången får man höra också att utbildningen inte leder till jobb medan nästa gång får man höra att jättemånga fått jobb efter utbildningen. Hur ska de ha det?!
Jag har i alla fall tagit värktabletter nu mot huvudvärken som pulserar och ska ta mig ett välbehövligt mellanmål. Behövde bara få skriva av mig lite här först..

Hoppas ni lyckas förstår något av mitt inlägg. Jag har bara öst på det första som kom upp i huvudet, behövde avreagera mig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch vad jobbigt, jag förstår din panik. Jag blir lite less på våra lärare också, dom verkar vimsig plus att man får aldrig ett riktigt bra svar!!

2011-10-06 @ 16:35:51
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det där låter ganska tungt alltså, förstår att det känns frustrerande. Men jag vet att du kan ta dig ur sådana här situationer så stressa inte upp dig i onödan!

2011-10-06 @ 17:05:01
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Oj jag tror många missuppfattar mitt inlägg.

Jag tänker inte ge upp någonting, det smartaste jag gjort är att gå denna utbildning och jag kommer aldrig hoppa av den, faktum var att jag behövde inte flytta Fifa om jag inte ville, de hade lika gärna kunnat gå här hemma men jag var sååå sugen på att ta med henne så jag gjorde det.

Men nu far jag hem varje helg och åkt hem flera veckor pga självstudier, är det så här kunde jag ju ha henne hemma.

2011-10-06 @ 17:53:28
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: warnmark -Officiell bloggare GHS 2012

Sv; Åh vad glad jag blev av din kommentar Alexandra :D Om du ska dit nästa år och ser mig hade det varit jättekul om du kom fram och sa hej =)

2011-10-06 @ 21:54:34
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det verkar vara något med lärare och denna inlärningsteknik.. Hade massor av såna projekt när jag pluggade. Alltid ny info i sista sekund.

Du får se till och unna dig något när du är färdig, så du har något att se fram emot:)

2011-10-06 @ 22:06:04
URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: evelina

som sagt, jag finns här. och det vet du.

och jag vet att du klarar det, du klarar allt. hoppas din A snart (eller kanske redan har!) kommer :)<3

2011-10-06 @ 22:21:49
Postat av: Elina

Vad jobbigt, förstår att du får panik! :( Hoppas allting löser för dig!



SV: Det var en mysig tur och jag tror hästarna uppskattade att få komma ut tillsammans!



Han hade lite bråttom när vi filmade, han ville helst av allt springa fort som tusan. Men jag ska försöka få till en nyare skrittfilm, han är lite lugnare nu. ;)



Den är helt underbar! <3 Hehe, jag skulle också kunna ha massor av olika sadlar, bara dem passar mig och hästarna så skulle jag kunna fylla ett helt stall med sadlar nästan. Synd bara att dem kostar pengar att köpa.. ;)



Ja, attans också! Jag får verkligen ta och flytta dit, gratis sminkrådgivning vill och behöver jag ha! ;)

2011-10-06 @ 22:25:04
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Jag fotade massa nya bilder på Guffi igår som jag lagt upp några i bloggen, tänkte jag ville ha några av dom i headern. Så om du har tid över och vill prova lite så prova med dom :)

2011-10-07 @ 18:20:59
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV. Ja, verkligen syskonkärlek. Det där var dock första dagen Dimma var hos oss, så de är bättre vänner nu (ibland). Men Fía bestämmer! (storasystrar ska då alltid vara elaka mot småsystrar...)

2011-10-07 @ 21:47:41
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja men det må väl finnas lite hästar där du bor? Har du kikat på annonser eller så:)?

2011-10-08 @ 20:07:38
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0