Provat

Nu ni mina vänner, jag provade faktiskt att göra äggmjölk nu! Sitter och fikar med en leverpastej smörgås och en äggmjölkschoklad. Kan det bli mer nyttigt må tro?
Vad jag tycker? Ja, vad ska man säga. Det är definitivt inte äckligt i alla fall. Jag hade nästan 1 tsk kakao i men de smakar inte så mycket, hällde i lite socker också. Det luktar helt klart som god varm choklad men tyvärr smakar det inte mycket och man blir lite lätt illamående och ändå hade jag inte mycket smör i, man kanske kan strunta i smör? Det som kanske hade varit godare är att blanda äggmjölk med oboy pulver så man slipper den beska smaken från kakaon.
Fast frågan är ju om detta verkligen kan bli mycket billigare än att köpa en påse ögonblick chokladdryck, det känns inte riktigt så.. Kanske ska räkna på det?


Visst SER det gott ut?

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Hmmmm... Det lät väldigt skummt det där..

Vet inte om jag skulle våga prova :P

2011-10-02 @ 01:15:26
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Visst ser det gott ut, men jag förblir skeptisk :p

2011-10-04 @ 13:47:57
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0