Ingen stadstjej!

Det här med stan är nog inget för mig, det är mest bara jobbigt. Massor av ljud, bilar och avgaser över allt! Det enda som är bra är närheten till affärer.
Jag vet att det bli lite tjatigt om det här men min hjärta skriver verkligen Berghem! Min älskade by som jag saknar så, min familj och skogen är det bästa som finns!
Visst, jag trivs här och hade det inte varit så förbannat långt hem hade det nog känts bättre. Det är jobbigt att vilja vara på två ställen samtidigt, jag vill och tänker inte ge upp min utbildning men vill samtidigt vara hemma. Så jobbigt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad jag förstår precis hur du känner för jag kände likadant. Det var så skönt att flytta till en lägenhet i stan. Alltid varmvatten då man inte behövde elda, nära till skolan bara 5 min promenad och lika nära till stan med alla affärer. Men gud vad tråkigt i längden, jag är en naturmänniska och ingen stadsmänniska även om staden har sina fördelar. Min hemlängtan var så enormt stor, jag var ledsen ett antal gånger och ville bara hem.

Som tur är har jag bara 13-14 mil till min skola och dessutom chansen att läsa på distans



Ja det är bland de bästa val jag gjort, att byta till distans, det är mycket roligare och trivsammare i livet nu.



Jag tycker verkligen synd om dig Alexandra, jag förstår ju så innerligt hur du känner och visst naturligtvis ska du INTE hoppa av skolan, den är viktig för din framtid och verkar ju vara något du vill hålla på med. Jag vet att orden: Stå ut dessa år, inte hjälper eller peppar en särskilt mycket, för det gjorde dom inte på mig heller, så egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska säga för att du ska känna dig lite bättre.



Realistiskt snack: Kämpa på och se framemot de gånger du får fara hem, bit ihop, för den absolut mesta delen av ditt liv får du vara på det ställe där du vill vara och att detta bara är ett provisoriskt hem för dig.



Både du och jag vet att du fixar det här men det lär kanske vara lite kämpigt emellanåt, men turen är väl ändå att du har din sambo där :D Det hade ju inte jag och det tärde ju nästan mest på mig, saknaden efter den man älskar..



Sv: Ja det är supertrist att vara sjuk, men nu har jag varit ute och grejat i två dagar fast jag varit dålig och det har jag fått fan för :P Så nu måste jag vara inne, vill inte vara helt slut tills på onsdag då vi skall till veterinären..

2012-02-27 @ 14:42:49
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Vad menar du med att det skulle vara billigare att betala utbildningen istället för att ta ett lån?



Jag förstår det, huuh, men ni kanske kan hyra en lägenhet som är lite avsides och mer likt ett hus? Det finns ju såna också..

2012-02-27 @ 21:37:21
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0